Annons:
Etiketteromsajtenifokus
Läst 2181 ggr
[Norum]
4/26/09, 4:03 PM

Idébanken

Här tänkte jag att ni ska kunna ge förslag på förbättringar på sajten, tala om ifall ni har nån idé eller om ni saknar nåt på sajten.

Denna tråd kommer att finns som länk i inlägget till höger, Att läsa om Matlust, då blir den lätt att hitta sen. Glad

Annons:
[Tassy]
4/28/09, 1:44 AM
#1

En kategori med (om) lite smalare mat, som inte är insnöad på någon specifik diet vore trevligt Skrattande

[Norum]
4/28/09, 9:37 AM
#2

Vad skulle man kalla den gruppen då? Smalmat blir ju lite fel.. Obestämd
Har du nåt förslag?

[Tassy]
4/29/09, 2:38 AM
#3

hmm, ingen aning Skäms

dolfen
4/29/09, 8:52 PM
#4

Low-fat-food, fjäderviktsmat, smala recept, smala rätter…

Varför skulle inte Smalmat funka? Det är väl bäst hittills!?

[Norum]
4/29/09, 8:58 PM
#5

Jag gör en grupp som heter smalmat.. Känns det tokigt sen går det ju alltid att byta. :-)

Kramis65
5/14/09, 10:20 PM
#6

Om man vill ha tips på bröd mat bröd? baka ju inatt men det vart så tungt och stabbigt kändes det som va gör jag för fel? Vars går jag?

// Ulrika

Medarbetare på Frivillig arbetare, sorg ochMatlust En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket. Man behöver inte veta allt, men man kan ta reda på det!

Annons:
[Norum]
5/14/09, 10:41 PM
#7

Kan göra en Bröd-grupp om du vill..

Kramis65
5/14/09, 10:46 PM
#8

Ja, tack kanske någon har tips sen

// Ulrika

Medarbetare på Frivillig arbetare, sorg ochMatlust En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket. Man behöver inte veta allt, men man kan ta reda på det!

AnneN
5/14/09, 11:15 PM
#9

#6 annars så kan du även kika in på http://bakverk.ifokus.se/

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

dolfen
5/15/09, 6:58 PM
#10

Det här med bröd och jäst är intressant.

Det finns ju långjäsning som ska ge mer smak än då man jäser snabbare.

Någon hade i förväg jäst en liten degbit (som sedan blandades i degen) och någon la inte i jästen förrän degen knådats till… deg!?

Det är mycket med det där.

Om man vet hur olika jäs-tekniker funkar, så kanske man kan få det så som man tänkt det!? Oskyldig

Sedan finns det ju annat som gör att det jäser, fast det inte jäser… Obestämd

Och i kombination med att variera ugnsvärme och ugns-tid…

Det skulle vara intressant att få lära sig. Kanske någon artikel angående detta!?

[Norum]
5/15/09, 9:04 PM
#11

Hm.. kaninte mycket om jäsning faktiskt. Men jag ska se om jag hittar något i ämnet.  :-)

Kanske nån annan som vet hur det fungerar med jäsningen?

Kisemisen
5/25/09, 5:15 PM
#12

Varför inte skapa en kategori vid namn "Mat Utomlands" ;).
Tänkte precis skriva om en (lite känd) mat som finns utomlands, men får lägga den i Övrigt sålänge :)

MIN NYA IFOKUS-SAJT ÄR LINDDA, JAG KOMMER VARA INNE PÅ DEN MERA JUST NU OCH TILLSLUT LÄGGA NER VERKSAMHETEN HELT PÅ KISEMISEN.

[Norum]
5/25/09, 8:21 PM
#13

Vad menar du med Mat utomlands? Är det vart man äter, vad man äter.. Hur tänker du nu?

Annons:
Kisemisen
5/25/09, 8:50 PM
#14

Tips på e.x mat utomlands och vart man har ätit maten.
Hur man kan göra mat hemma i köket som kanske är som mexikansk mat.. osv. Väldigt svårt och förklara märkte jag :)

MIN NYA IFOKUS-SAJT ÄR LINDDA, JAG KOMMER VARA INNE PÅ DEN MERA JUST NU OCH TILLSLUT LÄGGA NER VERKSAMHETEN HELT PÅ KISEMISEN.

[Norum]
5/25/09, 9:40 PM
#15

Tror jag förstår.. :) Det är ju ett jätteämne men visst kan vi köra med en sån grupp. Fixar det.. Kan bli spännande att se vad som händer i de inläggen.. :-)

[Norum]
8/1/09, 1:44 PM
#16

Jag flyttar denna tråd till "Läsvärt" så är den lätt att hitta. :-)

[Norum]
8/1/09, 1:54 PM
#17

PS Döpte om den till Förslagslådan.. :)

AnneN
8/1/09, 3:49 PM
#18

#17 är du virrig nu igen? Du har inte döpt om denna, men du har skapat en ny som heter Förslagslådan Tungan ute

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

[Norum]
8/1/09, 4:03 PM
#19

Ja, det blev så.. Skäms  Det gick av bara farten.. Oskyldig

BuxXum
3/26/10, 11:43 PM
#20

Kanske kan man ha en kategori där medlemmarna kan fråga varandra om vart man hittar olika saker till matlagningen? Kanske… "Vart hittar man vad?" eller "Vart hittar jag det?". Kanske? Skäms

Sofie "EmoSuss" Gustafsson
http://emosuss.blogg.se - Fotoblogg

ALEA IACTA EST

Annons:
storost
3/27/10, 12:44 AM
#21

Det finns en kategori "Matprat" som jag förreslår att använda för de diskussioner/frågor.Glad

Vänliga hälsningar Stephan

min egen hemsida.

BuxXum
3/27/10, 12:52 AM
#22

aha, har jag aldrig greppat ^^ Det är inte så tydligt vart man ska vända sig med sånna frågor nämligenSkäms

Sofie "EmoSuss" Gustafsson
http://emosuss.blogg.se - Fotoblogg

ALEA IACTA EST

storost
3/27/10, 12:54 AM
#23

Det är inte så farlig, vi hjälper gärna.

Vänliga hälsningar Stephan

min egen hemsida.

DesK
3/27/10, 11:38 AM
#24

BuxXum Vi håller ju på att förenkla sajten och när det är helt klart kommer jag att berätta hur vi har tänkt att det ska fungera Glad

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

bummsan
5/28/11, 9:55 AM
#25

Blev de någon sajt om smalamat.?

DesK
5/28/11, 12:53 PM
#26

#25 Vad menar du?

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

bummsan
5/28/11, 2:35 PM
#27

I början av tråden pratar ni om en smalmats kategori typ kaloriräkning kanske?

Nyttig mat.

Annons:
Honestyisdead
5/31/11, 7:23 PM
#28

#27 Jag gillar inte ordet smalmat, för man kan bli smal av mycket.

DesK
6/1/11, 9:01 AM
#29

I samband med att jag tog över sajten reducerade vi antalet grupper rätt kraftigt, från närmare 100 stycken till dagens antal. Tanken var god att dela upp i många grupper men det var svårt i alla fall att veta var man skulle lägga sitt nya inlägg och sajten kändes oöverskådlig och rörig.

Däremot skulle vi kunna ha en löpande tråd liknande dagens middag, med tips på mager mat. Bummsan jag gissar att det är det du menar med smalmat? Precis som Hera säger så är ordet smalmat något missvisande.

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

dolfen
6/1/11, 3:19 PM
#30

#28 - Jag får lust av mer än mat (Matlust). {#emotions_dlg.wink}

[Tassy]
6/2/11, 1:51 AM
#31

#29 Old memories {#emotions_dlg.tongue_out}

DesK
6/2/11, 8:03 AM
#32

Tassy japp {#emotions_dlg.tongue_out}

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

dolfen
6/2/11, 4:33 PM
#33

Själv ifrågasätter jag Smalmatskategorin så här:

Om man vill gå ner i vikt är det inte alls bra att banta. Bantning ställer till det i kroppen.

Jag tror att man själv vet vad man bör dra ner på i matväg och jag tror även att man själv vet ifall man bör röra sig mer.

Ändra sina vanor.

storost
6/2/11, 7:13 PM
#34

Jag håller en del med dolfen. Sen vad betyder mager mat? Mager på fett? På kalorier? På xx? Jag tycker att man kan lägga up en tråd med tex. fettsnåla recepter eller recepter med låg kaloriehalt osv. Man jag tror att folk måste veta, vad de ska skriva om.

Vänliga hälsningar Stephan

min egen hemsida.

Annons:
Upp till toppen
Annons: