Annons:
Etiketterrådtips
Läst 5523 ggr
Strumpa
5/11/09, 3:22 AM

Mat med mögelost i

Har ni några tips på vad man kan använda mögelost till i middagsväg? Typ gorgonzola. Glad

/Sanna

medarbetare på Nattsudd och TV

Annons:
[Asta]
5/11/09, 9:57 AM
#1

Smält den i en bechamelsås och blanda med pasta. Jättegott. Sallad till.

MaMaMade
5/11/09, 10:59 AM
#2

Smält ner i grädde och ha som sås till kött, gärna vilt. Mums!

Pizza! Åt en god för ett par veckor sedan med oxfilé och tre sorters ostar; gorgonzola, fårost och mozzarella.

idalotta
5/11/09, 12:38 PM
#3

När jag jobbade på restaurang hade vi ädelostkyckling på menyn. 

Fyll kycklingfilé med en bit gräddädel från kvibille & strö torkad dragon ovanpå. Tillaga i ugnen.

Gör en sås på lika delar creme fraiche & grädde. Låt gräddädeln smälta ner i blandningen & sjud tills den tjocknar.

Servera med klyftpotatis & en god sallad. Granatäpple är en god kombination, ha det i salladen eller strö över på tallriken om du lägger upp maten.

Gorgonzola är gott att fylla lövbiff med.

Ida

Medarbetare på Florist

[Norum]
5/11/09, 8:42 PM
#4

Oj, man kan ha ädelost till mycket! Glad Sallad, varm macka, kyckling, kött, till pannbiff. Det är nog bara fantasin som sätter stopp. Skrattande

Maria
5/12/09, 7:00 PM
#5

Jag brukar koka broccoli ganska mjukt och sedan mosa ihop ädelost, broccoli och lite grädde till önskad tjocklek. Underbart till pasta.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Sagakeramik
5/13/09, 4:37 PM
#6

Ett lager ädelost över lax som gratineras i ugn är ganska gott.

Annons:
[Norum]
5/13/09, 7:14 PM
#7

Jag brukar faktiskt ha ädelost i det mesta när jag är på det humöret haha.  Ädelostsås och pasta mums!

Mervi
5/17/09, 8:36 PM
#8

Jag gjorde färsbiffar och la dem i en ungsform, smälte ädelost i grädde och hällde över biffarna. In i ungen. Jättegott. Detta recept finns på Kolhydrater i fokus.

Strumpa
5/17/09, 8:39 PM
#9

Tack för alla jättebra tips! Skrattande

/Sanna

medarbetare på Nattsudd och TV

Maria
5/21/09, 9:01 PM
#10

Stek 4 kotletter. Stek 2 hackade rödlökar. Blanda i cirka 1 deciliter vitt vin, 1 deciliter vatten, 2 deciliter grädde och buljongtärning alternatvt kalvfond. Blanda i 100-150 gram ädelost och lägg i kottletterna. Låt puttra i cirka 5 minuter. Strö över hackad persilja och servera med pressad potatis.

MUMS.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[Norum]
5/21/09, 9:02 PM
#11

*10 Det ska jag prova så snart jag kan. Lät ju helt underbart! Glad

[marion69]
5/22/09, 10:58 AM
#12

Man kan göra en kall sås med mögelost (smulig) och blanda med gräddfil, lite peppar och en skvätt citron.

Det är mums till grillat kött.

[marion69]
5/22/09, 11:00 AM
#13

#10 Låter som ett gudomligt recept, det måste jag prova Tungan ute

Annons:
[Norum]
5/22/09, 11:00 AM
#14

Ädelost är ju som potatis.. man kan använda den till precis allt! Glad

Maria
5/22/09, 11:34 AM
#15

#11,13 Tänk bara på att vara försiktig med salt och buljong då ädelosten kan vara ganska salt i sig själv.

Det är ju en smaksak givetvis…Flört

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[Norum]
5/22/09, 12:01 PM
#16

Kan aldrig bli för mycket av ädelosten.. Tyst

Upp till toppen
Annons: