Annons:
Etikettersopporsåser
Läst 1962 ggr
DesireEsmeralda
2009-05-19 01:17

Tom Kha-Soup Mix

Vill rekomendera en färdig mix som är väldigt god. Santa Maria Spicy World Tom Kha Soupmix. Älskar denna thailändska  soppa och vart positivt överraskad första gången jag smakade  denna varianten.

Köp en sån påse, så står det på baksidan vad man ska ha i mera (kyckling, kokosmjölk med mera). Man kan äta den som den är eller med ris.

"Varje katt är ett original och ett mästerverk"

Annons:
Honestyisdead
2009-05-19 02:53
#1

Tack för tipset Glad

[Norum]
2009-05-19 09:12
#2

Hur smakar den, är den stark?

Solaika
2009-05-19 13:09
#3

#2 Har för mig att det är grön curry i tom kha gaj (det är en mycket vanlig thailänsk kycklinggryta Glad)

If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?

/Ida

Anne
2009-05-19 15:34
#4

Mm - den har vi också använt en del, och den är riktigt bra.

idalotta
2009-05-19 20:41
#5

jag upplevde att inte alla tom gha kaj hade curry i sig under min thailandsresa. kan nog variera en hel del.

Ida

Medarbetare på Florist

DesireEsmeralda
2009-05-21 01:16
#6

Jag gillar ju stark mat så allt är ju relativt. Den har lite sting i alla fall, men jag tycker väl inte att den är direkt "stark". Skulle man mot förmodan tycka det kan man ju späda ut den med mer kokosmjölk och dylikt.

Jag tror inte att det brukar vara grön curry i denna rätt. Har för mig att den är baserad på kokosmjölk, citrongräs, galangal och chili. Jag hade recept på en sån tidigare men vet inte vart jag har det numera.

Just grön curry är förresten min favoritcurry. Tungan ute (= slickar mig om munnen).

"Varje katt är ett original och ett mästerverk"

Annons:
Solaika
2009-05-21 01:22
#7

Hum, blandar nog ihop den med en annan rätt som jag inte kommer ihåg namnet på nu det är ju så mycket namn på grejerna Glad

If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?

/Ida

DesireEsmeralda
2009-05-21 01:28
#8

Ja det är jättesvårt att hålla koll på alla. Glad

Sen kan ju jag ha fel också. Det skulle nog oavsett passa med grön curry i denna. Har tyvärr inget paket hemma, så jag kan inte kolla vad det står.

"Varje katt är ett original och ett mästerverk"

Upp till toppen
Annons: