Annons:
Etiketterfiskskaldjur
Läst 4527 ggr
jn84
7/31/09, 2:40 AM

Bjuda på lite festligare fisk?

Jag skulle vilja köpa fisk över disk på ica och bjuda på en riktigt schysst middag.

Var i Göteborg för någon månad sen och åt på fiskrestaurangen på Liseberg. Det var ju helt gudomligt gott och mil ifrån den vanliga stekta fisk jag brukar laga här hemma med potatismos.

Men vad köper man, vad gör man med det och vad serverar man till? Vill ju göra lite annorlunda, kanske lite avancerat, men vansinnigt gott!

Annons:
[Norum]
7/31/09, 10:04 AM
#1

Oj, fisk som jag är så dålig på. Älskar fisk men har inte fantasi till att variera. Men jag ska se vad jag hittar i gömmorna.

Åsa S
7/31/09, 11:35 AM
#2

Fisk Florentin gillar jag, en mycket lätt fiskgratäng att göra + man kan använda billig fisk om man vill typ. pangasius eller sej(glöm inte att byxa den).

Loucar
7/31/09, 11:41 AM
#3

Sjötunga eller rödtunga är ju gott att göra gratäng på.

Köp filéer som du sedan saltar, peppar och pressar citron över sedan låter jag fisken ligga och dra åt sig cirka 15 minuter.

Smörj en form och lägg i fisken. Gör en vanlig vitsås med dill och räkor vill man lyxa kan man ta hummer.

Sedan kan man ha pressad potatis eller göra gratängpotatismos som man spritsar runt fisken.

Garnera med räkor, hummer, dillkvist och citronklyfta.

Hälsningar

Louise

 

Man kan smaka på allt ~ åtminstone en gång

 

[Norum]
7/31/09, 11:45 AM
#4

Pressad potatis och fisk är ju underbart gott! Glad

[Asta]
7/31/09, 11:47 AM
#5

svenskfisk.se är en sida jag ofta går in på när jag ska göra fisk, där finns mycket att botanisera bland. Både recept och lite tips. Kolla där!

[Norum]
7/31/09, 11:52 AM
#6

Oj, där fanns det mycket! Jag älskar fisk men jag tycker det blir bara att steka eller koa och det blir lite trist i längden. har liksom ingen fantasi med fisk, kanske för att vi knappt åt fisk när jag växte upp?

Jag lägger denna fisksida som länk. Skrattande

Annons:
Loucar
7/31/09, 12:15 PM
#7

Kanonbra sida bra förslag Asta.

Hälsningar

Louise

 

Man kan smaka på allt ~ åtminstone en gång

 

Upp till toppen
Annons: