Annons:
Etikettmatprat
Läst 1663 ggr
Assarina
2009-07-27 16:05

Ingen ugn

Nu har jag kört fast! Vi har ingen ugn, den har varit sönder ett tag och jag vet inte längre vad jag skall hitta på till mat. Känns som om jag har gått igenom allt! Obestämd

Köket skall genomgå en ombyggnad där av att det inte kommit någon ny ugn men än har vi inte börjatSkrattande

Ha det gott!

AssarinaFlört

Annons:
Loucar
2009-07-27 16:40
#1

Här kommer några förslag antar att du iaf har plattor att använda.

Pasta med tonfisksås, jag brukar göra en enkel variant. Pressa i vitlök i tonfisk med olja i en wokpanna och ha sen i tomatkross.

Korvstroganoff och ris

Bacon, äggröra och potatis

Skinksås och ris eller pasta

Hälsningar

Louise

 

Man kan smaka på allt ~ åtminstone en gång

 

Maria
2009-07-27 17:17
#2

Grytor av alla de slag. Har du en traktörpanna med lock så kan du anrätta de flesta rätter.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[Norum]
2009-07-27 19:08
#3

Använder sällan ugnen till matlagning. Vad för slags mat tycker ni om?

Assarina
2009-07-28 02:46
#4

Tack för tipsen! Jag tar gärna fler.

#1 Japp, plattor har jag som tur är Glad

Pasta och tonfisk är riktigt god, gör jag då och då! Även bacon och ägg, fast har aldrig provat med äggröra och potatis, det skall jag göra.

#2 Grytor är bra, men jag har inga idéer där faktiskt, hittar bara grytor med massa olika rotfruktor och det är inte helt populärt! Men jag skall gräva bättre! Tack.

# 3 Vi äter väl "vanlig" mat, gärna sådant som inte kräver alltför lång tid framför spisen även om jag vill göra god mat så vill jag göra så mycket annat också.

Ha det gott!

AssarinaFlört

Loucar
2009-07-28 21:59
#5

Kolla under kasslerdiskussionen där finns en del förslag som inte kräver ugn tror det finns en del i matlust receptsamling också om jag inte missminner mig.

Hälsningar

Louise

 

Man kan smaka på allt ~ åtminstone en gång

 

Kramis65
2009-07-29 00:52
#6

Chili con carne, sjömansbiff, grötOskyldig, crepes, pannkakor. Chicken a la king.

// Ulrika

Medarbetare på Frivillig arbetare, sorg ochMatlust En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket. Man behöver inte veta allt, men man kan ta reda på det!

Annons:
Maria
2009-07-29 00:55
#7

Alla möjliga pastasåser.

Till och med stekpannebröd.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Upp till toppen
Annons: