Annons:
Etikettsallader
Läst 1920 ggr
[Norum]
8/16/09, 11:59 AM

Ruccola o parmesansallad

Var på kalas i går och fick en slags sallad till köttet. Jag vet att det var ruccola, parmesan och sen måste det ha varit gräddfil. Jag hade kunnat äta direkt ut skålen! Det godaste jag har ätit på länge.. Maten var beställd så jag vet inte vad kocken hade i men du milde. vad jag åt! Glad

Annons:
[Asta]
8/16/09, 1:29 PM
#1

Det är väl härligt när man får sådana smakupplevelser. Jag minns en gång när jag och en kompis var på Gotland och beställde in lammkotletter, potatisgratäng och rödvinssås. Det var så gott att vi glömde bort att både prata och dricka vin. Det vi sa var ungefär - "Hjälp vad gott!" - "Kan vi få mera potatisgratäng?"I övrigt var det inte någon konversation förrän maten var slut.

Det hjälper inte hur många gånger vi har beställt samma rätt efter det, aldrig har det varit lika gott. Kocken hade helt enkelt en vansinnigt bra kväll.

[Norum]
8/16/09, 1:34 PM
#2

Ja, det är sällan det blir så där 100. Men jag måste försöka att få till det själv. Helt suveränt helt enkelt!

[Norum]
8/16/09, 2:34 PM
#3

Detta hittade jag på nätet, bara att byta till parmesan om man vill det.. Måste vara den jag menar, kan inte vara så olik i alla fall.Glad

1 deciliterl finhackad ruccola, 1 paket smulad fetaost, 1 pressad vitlöksklyfta, salt, peppar och 1 burk yoghurt.

Upp till toppen
Annons: