Annons:
Etikettutanför-ämnet
Läst 1433 ggr
Loucar
2009-08-27 20:14

Gamla inlägg

Hej nu när jag har blivit ny Sajtvärd vill jag ha medlemmarnas syn på en sak.

Hur länge vill ni att gamla inlägg sparas, vi har en enorm mängd inlägg och någon gång tappar ju vissa inlägg sin funktion. Lämna gärna era synpunkter här så jag vet hur grovt jag kan rensa bland gamla inlägg.

Hälsningar

Louise

 

Man kan smaka på allt ~ åtminstone en gång

 

Annons:
Maria
2009-08-27 20:22
#1

Vilken svår fråga.

Kan man gruppera gamla inlägg i någon slags grovsortering?. Fast det är väl ett "hästjobb" kan jag tänka…

Fast visst måste de plockas bort någon gång.

Jag har varit med ganska länge på olika sidor på iFokus och vet att man kanske har pratat om en viss sak för länge sedan  men var, och när, och på vilken sida. Risken blir ju då att man upprepar sig och ställer samma fråga som för 2 år sedanObestämd eller ger samma tips.

Jag har ingen lösning just nu bara att det måste finnas en gräns för hur gamla inlägg får vara.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Loucar
2009-08-27 20:27
#2

Jo jag märker ju mer o mer hur många dubletter det finns om samma saker där kan man kanske flytta över till det första som startades o sen rensa bort oväsentliga kommentarer som inte har nån betydelse. Jag vill inte ha nån massgrupp med gamla inlägg den kommer ingen ändå att titta i.

Det jag känner är ju att man inte vill såra någon som t ex skrivit recept de har ju ändå lagt ner möda på det. Men om ingen svarar på inläggen och de är mer än ett år gamla tycker ni att det är ok att jag tar bort dessa då?

Hälsningar

Louise

 

Man kan smaka på allt ~ åtminstone en gång

 

Maria
2009-08-27 20:32
#3

Det tycker jag verkar rimligtGlad

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

ANNIA
2009-08-27 21:15
#4

Nyfiken fråga. Varför vill du ta bort gamla inlägg. Du skriver att dom tappar sin funktion men det gör dom ju egentligen inte. För dom är alltid sökbara via google så nån kanske rentav hittar hit tack vare nåt av dom gamla.

Däremot kanske gå igenom gamla och ge dom en bättre rubrik just så att google ska kunna hitta dom bättre.

Loucar
2009-08-27 21:21
#5

Vissa inlägg tycker jag personligen tappar sin funktion t ex olika saker som tipsas om som man inte kan göra efter ett tag.

Dublettinlägg har vi hur många som helst. Det finns massor med inlägg som egentligen inte handlar om mat. Om vi har för många inlägg så tror jag det blir negativt för sajten i längden…Sen måste vi också tänka på att servrar o annat ska kunna hantera mängden information som skrivs….men just för att inte såra någon så ber jag om era åsikter.

Självklart kommer inläggen att få nya rubriker om de inte är bra o chandra saker som uppenbara stavfel.

Hälsningar

Louise

 

Man kan smaka på allt ~ åtminstone en gång

 

Maria
2009-08-27 21:22
#6

#4 Va! Kan man googla på inlägg iFokus? Det hade jag ingen aning om. Alltid lär man sig någor nyttFörvånad

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
ANNIA
2009-08-27 21:26
#7

Dubletter och tips som man inte längre kan göra kan jag förstå. När du  menar negativt för sajten antar jag att du menar just såna inlägg som inte handlar om mat och den tanken kan jag förstå.

Servrarna tror jag inte påverkas av att du raderar härinne eftersom trådarna fortfarande ligger kvar på just på servrarna, åtminstone vad jag vet så kan bara killarna radera från servrarna.

Som sagt var bara nyfiken, just för att en del medlemmar kommer in på sajter tack vare google.

Loucar
2009-08-27 21:29
#8

Jo den möjligheten ska ju så klart finnas att hitta hit via google….

Helt ok att vara nyfiken

Hälsningar

Louise

 

Man kan smaka på allt ~ åtminstone en gång

 

ANNIA
2009-08-27 21:31
#9

Bumbleboo jo allt som skrivs på dom öppna sajterna finns sökbara på google efter några dagar. Så oavsett vad du letar efter och inte hittar direkt prova google.

tex. mat site:matlust.ifokus.se

då söker den bara för det som skrivits här på matlust vill man söka på hela iFokus så skriver man istället.

mat site:ifokus.se

Maria
2009-08-27 21:37
#10

#9 Tack för informationenGlad

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[Asta]
2009-08-27 22:42
#11

Att det inte finns några nya svar tror jag ii och för sig inte behöver betyda att de inte läses eller används. Man söker på något och så hittar man det, använder det, men skriver inte något.

[Norum]
2009-08-27 22:45
#12

Är det recept så kan vi ju lägga in dom i samlingen.. då finns dom ju kvar i alla fall.

Loucar
2009-08-27 22:54
#13

Jo recepten spar jag ifall det inte är dubletter det här handlar mest om övriga lite mer allmänna inlägg. Bra idé Skruttis för ibland är det sånt som inte går o sortera in nånstans.

Hälsningar

Louise

 

Man kan smaka på allt ~ åtminstone en gång

 

Annons:
[Norum]
2009-08-27 23:08
#14

Ibland hittar även en blind höna ett korn.. Oskyldig

Loucar
2009-08-27 23:47
#15

du sa ju att du satte på dig glasögonen klart du ser bra dåFlört

Hälsningar

Louise

 

Man kan smaka på allt ~ åtminstone en gång

 

Honestyisdead
2009-08-28 14:07
#16

Jag tycker absolut inte att man ska ta bort gammla inlägg. Någon har faktiskt tagit sig tid att skriva dem.

Ser inte alls varför ni vill ta bort inlägg. HAr aldrig hört att ngn gör det.

Loucar
2009-08-28 14:25
#17

Anledningen till att jag vill rensa lite är för att det finns massor med inlägg som handlar om evenemang o annat som är flera år gamla man kan ju inte gå på dessa och det finns inga recensioner. Sedan finns det mängder med inlägg om samma saker just för att det är för många inlägg o man verkar inte orka söka innan man startar en ny tråd o skriver om exakt samma saker. Detta gör att sajten ser rörig ut och det kan skrämma bort nya medlemmar. Det är inte frågan om att rensa ut inlägg där nån lagt ner stor möda på att skapa recept och annat såvida det inte finns 2 eller fler identiska  inlägg.

Det är nog många som rensar på sina sajter emellanåt men få som gör som jag att de frågar först.

Hälsningar

Louise

 

Man kan smaka på allt ~ åtminstone en gång

 

Honestyisdead
2009-08-28 14:49
#18

Okey. Jag tycker inte det är svårt att söka på sajten.

Loucar
2009-08-28 14:53
#19

Önskar just nu när jag sitter o flyttar inlägg att fler sökte på sajten innan de skriver inlägg. När man ser samma rubrik med samma innehåll för 10:e ggn blir man lite lätt frustrerad.

Men jag har hittat många bra inlägg som du mfl skrivit Hera så de puttar jag upp vartefterGlad

Hälsningar

Louise

 

Man kan smaka på allt ~ åtminstone en gång

 

Honestyisdead
2009-08-28 15:06
#20

Tack Loucar :)

Annons:
Loucar
2009-08-28 15:07
#21

Varsågod

Hälsningar

Louise

 

Man kan smaka på allt ~ åtminstone en gång

 

Upp till toppen
Annons: