Annons:
Etiketteromsajtenifokus
Läst 3521 ggr
Loucar
8/25/09, 8:56 PM

Synpunkter

Här vill vi att ni lämnar era synpunkter på hur sajten ska få aktivare medlemmar

Hälsningar

Louise

 

Man kan smaka på allt ~ åtminstone en gång

 

Annons:
Loucar
8/25/09, 9:34 PM
#1

Detta kom från Korseett på vinsajtenGlad

  • Tävlingar
  • fixa ihop menyer efter kostnadsläge och svårighetsgrad
  • gyllene läge att samarbeta med dels vin men också de andra sajterna om tex öl och whisky, bakverk och choklad.
  • Se över gränserna mellan olika koster där man kan be tex sajtvärden på kolhydrater eller vegetarisk m.m. att gästa med en artikel eller nåt.  Korsbefruktning är bra. Jag brukar hänvisa med länk till artikel jag vet är skriven inne på annan sajt och vips så har den sajten fått en större chans till exploatering. Glad

Hälsningar

Louise

 

Man kan smaka på allt ~ åtminstone en gång

 

Honestyisdead
8/25/09, 10:24 PM
#2

Jag gillar tipsen ni fick :)
Förstår inte varför vi är så få som skriver här inne, det är ju en härlig sajt som handlar om det bästa som finns :P

[Norum]
8/25/09, 10:32 PM
#3

Säger som Hera, bra tips. :-)
De skulle man ju kunna använda sig av..

korseett
8/25/09, 11:07 PM
#4

tack! och nu har jag gått och blivit medlem här medFlört

Loucar
8/25/09, 11:08 PM
#5

välkommen korseett visste väl att du inte kunde motstå vårt trevliga sällskapFlört

Hälsningar

Louise

 

Man kan smaka på allt ~ åtminstone en gång

 

[Norum]
8/25/09, 11:09 PM
#6

Vad kul! Välkommen..

Man kanske skulle skivka PM till alla medlemmar?? *asg*

Annons:
korseett
8/25/09, 11:11 PM
#7

vadå skicka PM till alla medlemmar? det räcker ju med att få från vinsajten om matlust hihi. Nä den här sajten såg ut att vara riktigt trevlig så då kan jag ju bara inte motstå frestelsen

[Norum]
8/25/09, 11:21 PM
#8

Jag har fått ett önskemål via PM om billiga recept. Så det kan man ju försöka att gräva fram några..:)

Korseett, visst är vi svåra att låta bli? Flört

Loucar
8/25/09, 11:24 PM
#9

Haha vin kanske skulle skicka ett pm till alla på mat så får vi ännu fler medlemmar därGlad

Hälsningar

Louise

 

Man kan smaka på allt ~ åtminstone en gång

 

korseett
8/25/09, 11:25 PM
#10

kanske hur man ska finna billig mat. Hur många av er vågar ge er på kött med nära bästföredatum?

Martin
8/25/09, 11:54 PM
#11

Jag är medlem här, men inte speciellt aktiv. Var lite mer aktiv förr, att jag inte är det nu beror mest på att jag inte hinner.

Nu kikar jag mest in här när jag söker efter ett recept eller har någon annan fundering, var nära att skriva ett inlägg innan idag om salsa, men hittade via sök ungefär det jag sökte.

Några konkreta tips på hur man får fler aktiva har jag nog inte riktigt, men tipsen som någon kom med här ovan såg väl överlag ganska bra ut tycker jag.

mvh Martin

korseett
8/25/09, 11:58 PM
#12

ett tips för oss som letar recept och bara är inne här ibland är ju att tex bara skriva att det här ska jag pröva eller liknande. På så vis hjälper ju vi till att putta trådar för du kanske inte var ensam just då att leta salsarecept, vem vet?

Krikke
8/26/09, 10:47 AM
#13

Lättlagade, snabba recept :)

/ Krikke

Medarbetare på Hockey iFokusFotboll iFokus

| Frölunda HC | IFK Göteborg |

Annons:
korseett
8/26/09, 1:28 PM
#14

jag kan ju skicka healing till sajten hihiFlört

[Norum]
8/26/09, 6:07 PM
#15

Dessa tips fick jag via PM..

Varför inte inte någon Medarbetare eller sajtvärden själv som ger sig ut och köper in och provar saker. Allt från bönor till en ny fisk etc. Följer kameran med så blir det ännu mera intressant för oss läsare.

Det bästa är nog att man delar med sig av sin egen erfarenhet angående maträtter man har testat. Ta gärna ett kort av din maträtt.

Tänk om vi fick poängsätta varandras rätter så kul det skulle bli.

Dagens mattips osv….

Loucar
8/26/09, 6:08 PM
#16

Poängsättning kan man ju aktivera när man gör inlägget tycker jag mig ha settGlad

Hälsningar

Louise

 

Man kan smaka på allt ~ åtminstone en gång

 

[Norum]
8/26/09, 6:11 PM
#17

Ja, man kan inte göra det i ett redan publicerat inlägg.

[Spanaren]
8/26/09, 6:36 PM
#18

Bra Skruttis, att du lade in mitt förslag i # 15/kram Spanaren

DesK
8/27/09, 8:58 AM
#19

Det där med poängsättning ska man nog passa sig för. Det har varit bråk om just den saken på flera olika matsajter. Smaken är så olika och vi som lagar maten gör också alla lite olika varför poäng alltid blir ytterst subjektiva.

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

[Spanaren]
8/27/09, 11:48 AM
#20

#19 Jag är med i en annan matklubb och där fungerar det utmärkt med att ge poäng (från 1 -5 ) plus att man får ge kommentarer.

Varför se problem innan dom finns *gapskratt* /kram Spanaren

Annons:
Loucar
8/27/09, 11:51 AM
#21

Poängsättning eller inte väljer ju den som startar inlägget. Har man då valt det är man intresserad av andras åsikter om inte då använder man inte funktionen.

Alla har olika smak o tycke så det får man ta med i beredskapen när man bockar i att man vill ha betyg på det man gjort.

Hälsningar

Louise

 

Man kan smaka på allt ~ åtminstone en gång

 

dolfen
8/29/09, 9:41 PM
#22

Även de som inte väljer poängsättning, uppskattar andras åsikter om det de har skrivit.

T.ex om om man har satt in ett receptet, vill man ju se kommentar från de som har testat det.

Loucar
8/29/09, 11:38 PM
#23

Självklart men om man sätter betyg kan ju det även innefatta hur man skriver etc iaf för mig,,,,men som sagt alla ser ju olika på olika saker.

Feedback tror jag iaf att all vill ha på sina recept, ett betyg säger ju inte så mkt om vad man gillade med maträtten eller inte gillade. Sån feedback kan ju bara fås genom en kommentar.

Hälsningar

Louise

 

Man kan smaka på allt ~ åtminstone en gång

 

Kerstina-61
9/3/09, 3:24 AM
#24

Hej! Jag är en periodare då de gäller över huvudtaget på "IFOKUS" Jag har fysiskt jobbigt mellan varven så orken finns inte till allt då.

Mat är ett av mina stora intressen. Jag har själv ägt en fiskrestaurang och stod ofta vid spisen. Alltid kul med nya recept och jag kan kanske bidra med några fiskrecept.

Men hur man ska få sajten mer intressant, det vet jag inte. Korseett kom med en del bra  ideér. Tävlingar är väl alltid kul!  Berättelser skulle va kul att läsa om hur andra (antar det inte bara är jag) löst problem då maten blivit oätlig, blivit bränd eller på annat vis blivit förstörd då man ska få gäster.

Kerstin

Kerstin, Medarbetare på Spiritualism IFokus

Jag kan bara vara mig själv och ingen annan, därför gör
jag det jag älskar just idag!

sisal
9/6/09, 3:35 PM
#25

Jag är inne då och då på den här sidan, gillar mat även om jag är dålig på att ställa mig att laga… Är singel och ibland är det trist att laga till sig själv….

Det som stör mig mest på den här sidan är den otroligt "plottriga" menylistan. Jag blir alldeles snurrig bara jag tittar på den.

Går den att förenkla på något sätt?

Loucar
9/6/09, 3:39 PM
#26

Jag gjorde den för att det skulle bli enklare att hitta…men som sagt vi tänker ju olika och den är fortfarande under omarbetning…om du tycker den är för plottrig använd sökfunktionen.

Hälsningar

Louise

 

Man kan smaka på allt ~ åtminstone en gång

 

Loucar
9/6/09, 5:13 PM
#27

Tänkte jag skulle förklara lite mer nogrannt vad det är som händer med grupperna just nu…

Anledningen till att det är många grupper just nu är att det var alldeles för många inlägg som inte hörde hemma i blandat, övrigt och allmänt matprat. Därför ville jag kolla om det berodde på att det fanns för få grupper så att man inte visste var man skulle placera detta eller om det var av ren lathet, hittills visar resultatet på det första.

Det som nu sker är att om ca 2 veckor kommer jag kolla igenom alla grupper igen o sedan slå ihop de som har få inlägg. På iFokus måste man flytta varje tråd manuellt och då vill man ha så lite att flytta som möjligt när detta ska ske.

Det startas även alldeles för många trådar om samma sak därför en liten vädjan, använd sök innan ni skriver nya inlägg. Känns den befintliga tråden för lång be nån av oss som jobbar med sajten att låsa den tråden sedan är det fritt fram att starta en ny.

Hälsningar

Louise

 

Man kan smaka på allt ~ åtminstone en gång

 

Annons:
Loucar
9/7/09, 9:56 PM
#28

Blev klar lite tidigare än jag trodde med genomgången av alla inlägg så jag har redan nu startat upp ihopslagningen av grupperGlad

Hälsningar

Louise

 

Man kan smaka på allt ~ åtminstone en gång

 

MaMaMade
9/8/09, 11:06 AM
#29

För mig personligen så har jag varken haft tiden el orken…dessutom blev jag så frestad av allt matprat när jag övergick till LCHF-kosten. Hoppas få mer tid nu när barnen går fler o längre dagar i skolan.

Loucar
9/8/09, 11:18 AM
#30

Tror inte du är ensam om det MaMaMade vi har alla perioder när vi prioriterar andra saker…Glad

Hälsningar

Louise

 

Man kan smaka på allt ~ åtminstone en gång

 

korseett
9/8/09, 11:25 AM
#31

#29 även om vi äter LCHF så kan vi faktiskt omarbeta recepten så att de passar oss. Kanske inte kladdkaka då men maten fungerar.

MaMaMade
9/8/09, 12:14 PM
#32

Jojo, det har jag inga problem m korseett…det är frestelserna! Flört Oskyldig

Loucar
9/8/09, 12:15 PM
#33

#32 Du får låta bli att öppna de rubriker som inleder till frestelseFlört

Hälsningar

Louise

 

Man kan smaka på allt ~ åtminstone en gång

 

korseett
9/8/09, 12:22 PM
#34

#32 jo jag vet hur du menar- när sockermonstret hälsar på och man försöker mota bort det då är de tinte kul och jag iallafall kan bli triggad av vad som helst. Men vi står ju dagligen ut med attacker från media och i affärer så kan vi nog klara den här sajtens frestelser minst lika bra. Fast Choklad kanske vi inte ska vara inne på vid sådana tillfällen(förlåt chokladvärden)

#33 Amen

Annons:
[SvenA]
9/26/09, 12:16 PM
#35

Lättlagade rätter där det inte behövs att man har ögon att se med.

Smarta förslag på hur man lagar till dessa utan att se.

Loucar
9/26/09, 12:27 PM
#36

Oj det var en utmaning SvenA vi ska se vad vi kan bidra med.Glad

Hälsningar

Louise

 

Man kan smaka på allt ~ åtminstone en gång

 

[SvenA]
9/26/09, 12:31 PM
#37

Ni lyckas säkert

aggeelin
9/28/09, 10:29 PM
#38

Jag har varit medlem länge men aldrig skrivit tror jag. Jag tycker om att laga mat och är nästan alltid hungrig. Hum men tror att jag gör av med de flesta kalorierna som tur är.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

DesK
9/28/09, 10:35 PM
#39

#38 Vad kul att du tycker om att laga mat. Dela gärna med dig av dina tips och idéer till oss andra. Glad

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

aggeelin
9/28/09, 10:38 PM
#40

#39 Jag är en uppfinnare när det gäller matlagning, jag har till exempel uppfunnit en god fiskgryta med sting. Skrattande

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

DesK
9/28/09, 10:41 PM
#41

Sådant är vi många som skulle uppskatta om du delar med dig av  Glad

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Annons:
aggeelin
9/28/09, 10:44 PM
#42

Ska samla ihop mig och försöka få ner receptet, om det är möjligt att återskapa utan att ha spisen framför mig Flört

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

AnneN
9/29/09, 3:35 PM
#43

#42 annars kan du ju skriva ner receptet under tiden som du tillagar det nästa gång Glad

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

aggeelin
9/29/09, 9:42 PM
#44

Ja det ska jag göra, skriva och laga samtidigt Skrattande

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Upp till toppen
Annons: