Annons:
Etikettutanför-ämnet
Läst 2941 ggr
sisal
2009-09-05 01:30

OT Rengöring av spis

Hur gör man ren en keramikhäll (tror jag att det är..), man kan ju inte använda svinto som på en gammal hederlig spis…Obestämd

Tack för svar!

Annons:
Loucar
2009-09-05 01:36
#1

Jag har ingen sån spis men mamma har o hon har nån form av skrapa hon använder…..sedan ska det finnas nåt medel för keramikhällar som man kan göra rent med fanns på onoff iaf när jag googla nyss.

Hälsningar

Louise

 

Man kan smaka på allt ~ åtminstone en gång

 

sisal
2009-09-05 02:36
#2

Tack för svar!  Det där med skrapa känner jag igen….

[Asta]
2009-09-05 11:05
#3

Sedan finns det speciellt medel att använda. MrMuscles tycker vi är bra. Det löserupp väldigt bra. Använd det innan du använder skrapa. Skrapor brukor också finnas i större matvaruaffärer.

DesK
2009-09-05 19:05
#4

Skrapan liknar ett vasst rakblad fästat på tvären, vilket innebär att man kan ha just en hållare för rakblad som fästes på tvären, dessa finns bland annat i måleri- och hantverksbutiker och i järnhadeln. Specialrengöringsmedel för glaskeramikhällar finns i de flesta livsmedelsbutiker.

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

sisal
2009-09-05 19:35
#5

Tackar tackar! Då har jag något att göra på måndag! Skrattande Shopping och rengöring av spis…

[Asta]
2009-09-05 19:43
#6

#4 - hos oss kan men köpa skrapor och blad på både ICA Maxi och Coop. Men det beror säkert på var man bor.

Annons:
DesK
2009-09-05 19:51
#7

Asta, det är mycket möjligt att det finns här också i livsmedelsbutikerna, men jag har inte tittat efter dem där. Skrapan köpte jag för många års sedan, nu köper jag ju bara rakbladen  Glad

Sisal, ha så trevligt på shoppingturen och med rengöring av spisen  Glad

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Upp till toppen
Annons: