Annons:
Etiketterfiskskaldjur
Läst 1179 ggr
LenaR
2009-10-08 00:49

Allergiker på besök

Jag ska bjuda hem min kompis på middag i helgen. Och jag är inställd på att laga någon pasta med tonfisk. (Men jag kan ändra mej!)

Problemet är att hon är allergisk. Hon tål inte tomat, äpple, lök eller vitlök.

Har någon bra förslag på vad för andra passande grönsaker man kan ha i en tonfisksås?


En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.

Annons:
Loucar
2009-10-08 04:41
#1

Försöker fresta dig med lax till pastan istället.

Fräs lite zucchini, röd paprika och champinjoner tillsammans med rökt lax och blanda med tagliatelle.

Gör en vitsås på creme fraiche och fiskbuljong ha sedan i stekt tärnad lax, skalade räkor och gröna ärtor också det med tagliatelle.

Hälsningar

Louise

 

Man kan smaka på allt ~ åtminstone en gång

 

DesK
2009-10-08 11:43
#2

Vi gör då och då bakad potatis med tonfiskfyllning. Den röran går nog också bra att ha till pasta om du absolut vill ha det.

Blanda avrunnen tonfisk med lika delar majonnäs och creme fraiche, hacka kapris och blanda i, krydda med citron, svartpeppar och salt

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

LenaR
2009-10-08 15:39
#3

#1 Visst ja, paprika glömde jag bort, det tål hon inte heller! Obestämd Men om jag plockar bort den så. Ja, kanske!

#2 Absolut och absolut. Jag kan bli övertalad till nästan vad som helst! Tonfiskröran lät god. Kapris är en favorit.

Jag tar gärna fler tips om någon har, annars blir det Loucars eller DesKs förslag! Glad


En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.

Loucar
2009-10-08 15:49
#4

#3 Är det alla paprikasorter eller bara den röda hon är allergisk mot?

Hälsningar

Louise

 

Man kan smaka på allt ~ åtminstone en gång

 

LenaR
2009-10-08 15:59
#5

All paprika tyvärr!


En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.

Upp till toppen
Annons: