Annons:
Etikettutanför-ämnet
Läst 1307 ggr
Loucar
2009-11-06 12:23

Fars Dag på söndag!

På söndag är det fars dag hur brukar ni fira detta?

Själv åker jag till min pappa och äter middag där, han kommer få lite skraplotter och en flaska vin.

Hälsningar

Louise

 

Man kan smaka på allt ~ åtminstone en gång

 

Annons:
MaMaMade
2009-11-06 20:28
#1

Här i huset jobbar far i helgen och går långnatt både lördag och söndag natt så han hinner inte bli firad då han sover från morgon till det är dags att åka iväg igen. Jag skulle egentligen ha varit på pysseldag imorgon med min pysselförening men det sket sig både med skjuts och barnvakt så kanske jag bakar något istället. I sådana fall tar jag töserna med mig och åker över till pappa och bjuder på fika. Flickorna kan rita var sitt kort medan jag bakar. Vi brukar inte fira särskilt mycket rättare sagt; det blir fira av om jag ser till att det blir av men jag börjar bli less på att fixa allt, inklusive mina egna dagar.

Loucar
2009-11-06 20:31
#2

#1 Fixar inte dina barn fika på sängen till dig på dina dagar, min dotter gjorde det när hon var mindre det var supermysigt. Nu händer det lite mer sällan men det inträffar fortfarande. Glad

Hälsningar

Louise

 

Man kan smaka på allt ~ åtminstone en gång

 

MaMaMade
2009-11-07 00:31
#3

Helst inte, vattenkokare + min 4-åring går nog inte så bra, nog för att hon säkert kan men hon är för liten. Storasyster fixar det bättre, hon är större (7 år) men kan inte, inte lika företagssam som lillasyster, förSkrattande

Kanske när de blir äldre.

Blir lite ledsen ibland, minns hur man pysslade morsdagskort mm när man var liten. Det var väl en del av drömmen när man själv längtade efter barn, få små kladdiga kort och teckningar och tårta som pappa köpt i affären. Men, man kan ju inte få allt här i världen. Jag är frisk, de är friska och vi älskar varandra, det är ju huvudsaken.

Loucar
2009-11-07 00:37
#4

#3 Absolut, jag fick inga varma saker mer smörgås och juice från tetra men det är ju tanken som räknas man uppskattar ju precis som du säger även det lilla.

Hälsningar

Louise

 

Man kan smaka på allt ~ åtminstone en gång

 

Chestnut
2009-11-07 10:28
#5

Har gjort en chessecake så det blir en fika. Brukar inte fira farsdag speciellt mycket.

Med vänliga hälsningar
Chess

Upp till toppen
Annons: