Annons:
Etiketterförrättersmårättertillbehör
Läst 4098 ggr
Tarzan88
2009-11-18 17:55

Tips på plockmat

Jag skulle behöva tips på plockmat, till exempel melonbitar lindade i ost och så vidare, INTE Kallskuret nu alltså!

Annons:
DesK
2009-11-18 18:21
#1

Tapas, antipasti, hembakt bröd med goda pålägg som serveras separat. Sedan finns ju också mellanösterns olika små anrättningar. För att ta ett mer Svenskt exempel så är en inlagd sillbit på grovt bröd med lite lök en gammal klassiker, så även rökt eller gravad lax som man rullar in någon god färskost i och varför inte fylla hårdkokta ägghalvor med någon god röra!  Glad

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Puhlo
2009-11-18 18:22
#2

Nu när jag fyllde 30 så hade jag snittar. Det var hemskt poppis.

Jag köpte vanligt tunnbröd, och hade i en röra på mixad kallrökt lax, philadelphiaost, lite creme fraiche, dill och en pytteskvätt citron i.

Smetade ut laxosten ut i kanterna på tunnbrödet, rullade ihop dem tätt, och skar i 1-2cm breda skivor.

idalotta
2009-11-18 18:33
#3

gurkstavar som du rullar in i rostbiff, lägg dem på ett fat & ringla över teriyakisås & strö över rostade sesamfrön

Ida

Medarbetare på Florist

Loucar
2009-11-20 18:36
#4

Svartbröd med äggkräm, rökt sik och lite gräslök.

Tunnbröd som rullas ihop till en rulle med en fyllning av matjesill, ägg, creme fraiche och rödlök.

Päronbitar med brieost

Pepparkakor med ädelostkräm

Kavring med hamburgerkött, äppel och pepparotscreme fraiche

Hälsningar

Louise

 

Man kan smaka på allt ~ åtminstone en gång

 

Tarzan88
2009-11-20 18:51
#5

# 4

Päronbitar med brieost

Pepparkakor med ädelostkräm

de är såna råd/förslag  jag söker, men kallas de plock mat?

Ja vet inte vad man kallar de för ???Rynkar på näsan

Jätte snällt  med alla tips ni gett mej Skrattande

Men typ efter julbordet tex så vill man ha lite lättare "tilltugg" förutom glögg,vad kan man då ha  mer

Loucar
2009-11-20 19:07
#6

Allt man kan äta med händerna är för mig plockmat men det beror ju också på om det är nåt som ska serveras under mingel eller om det är nåt annat tillfälle.

Efter julbordet tycker jag det är gott med färsk frukt men även olika godisbitar typ tryffel och dylikt.

Hälsningar

Louise

 

Man kan smaka på allt ~ åtminstone en gång

 

Annons:
Puhlo
2009-11-21 00:29
#7

Efter julbordet så är det fräscht och gott med färsk frukt, som Loucar säger. Annars skulle jag göra kryddnötter, om man nu behöver nåt efter. :) Eller julgodis.

Upp till toppen
Annons: