Annons:
Etikettmatprat
Läst 1396 ggr
Tom-B
2009-11-21 13:24

Julbordets håvor

På den här tråden tänkte jag tipsa om vad Flugfiskaren kan ta med sig hem från sin fisketur, och förmedla idéer och recept till hur det serveras på julbordet, samt övrigt av julbordets goda mat. Även tipsa om dricka därtill, egna idéer och tips från sajten Vin i Fokus. Och varför inte ett gott hemmabakat bröd.

Gå in på länken Julbordets håvor på Flugfiske, på Flugfiske i Fokus.

Även all annan mat och dricka som hör julbordet till, är Du välkommen att med egna inlägg förmedla.

Tom

//Tom-B har överlåtit värdskapet för Fiske Ifokus till Hera.

Annons:
Tom-B
2009-11-21 13:28
#1

JULBRÖD har sin egen tråd. se länken Julbröd.

Tom

//Tom-B har överlåtit värdskapet för Fiske Ifokus till Hera.

DesK
2009-11-21 14:53
#2

Tom-B Du är välkommen att skriva om din sajt och länka till din julbrödstråd inne på Matbröd Glad

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Tom-B
2009-11-21 17:36
#3

OK, Desk! Tack för det.

Men egentligen är det nog vi på Flugfiske, som behöver hjälp från Matbröd med brödrecepten. Jag skall dock se om jag kan få till ett inlägg även på Matbröd, för även till det hemmabakade brödet behövs väl ofta något "tilltugg", som lite t ex lite ål.

Tom

//Tom-B har överlåtit värdskapet för Fiske Ifokus till Hera.

Tom-B
2009-11-22 12:14
#4

Nu har julbordets Gravlax och Gravlaxsås med sina recept, så Du kan grava och röra ihop själv, lagts in på länken Julbordets gravlax på Flugfiske.

Tom

//Tom-B har överlåtit värdskapet för Fiske Ifokus till Hera.

Tom-B
2009-12-02 12:05
#5

Vill du röka din ål själv och servera vid Julbordet, så kan du få lite tips om rökning av ål på länken Röka ål.

Tom

//Tom-B har överlåtit värdskapet för Fiske Ifokus till Hera.

Upp till toppen
Annons: