Annons:
Etikettermjölmatgrynris
Läst 2059 ggr
[cancan]
11/23/09, 7:58 PM

Bulgur

Någon som har recept på någon maträtt med bulgur i eller som tillbehör?

Annons:
DesK
11/23/09, 8:42 PM
#1

Bulgur är ett mångsidigt tillbehör framställt av vete som kan användas istället för potatis, ris eller pasta.
Fräs en finskuren gul lök i lite smör i en stor stekpanna tillsätt medelfint Bulgur i vatten med buljongtärning och koka i 10-15 minuter. Använd samma typ av buljong som det du ska servera till Bulguren. Krydda med svartpeppar och vitlök, eller de kryddor du har i det du serverar till Bulguren.
Servera till någon krämig gryträtt eller ragu.
Tycker du om torkad frukt och mandel i maten kan du också hacka torkad frukt och mandel och fräsa tillsammans med löken i pannan innan du tillsätter Bulguren och buljongen.

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Loucar
11/24/09, 10:30 AM
#2

Jag äter ofta bulgur till lammkött (grytor, stekt, grillat) men det är även gott till kyckling i olika former.

Hälsningar

Louise

 

Man kan smaka på allt ~ åtminstone en gång

 

idalotta
11/24/09, 5:15 PM
#3

Har bulgur till allt! smask.

Jag brukar ibland grilla olika grönsaker som zucchini, aubergine, champinjoner & paprika, blanda dem sedan med bulgur smaksätt med god olivolja, flingsalt & vitlök.

Ida

Medarbetare på Florist

DesK
11/24/09, 5:18 PM
#4

#3 Det låter jättegott! Tungan ute

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

idalotta
11/24/09, 5:31 PM
#5

supergott som det är eller till fisk, kyckling eller kött, en dip med vitlök eller annan god smak är smaskigt till..

Ida

Medarbetare på Florist

DesK
11/24/09, 5:32 PM
#6

Ja det är det säkert! Jag gillar vitlök till väldans mycket  Tungan ute

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Annons:
Jalking
11/24/09, 9:42 PM
#7

Jag äter bulgur ganska ofta.
Första gången tillredde jag det som det står på paketet, men det smakade inte mycket. Ringde en turkisk vän och frågade hur de gör och fick tips ungefär som #1 beskriver.

Numera gör jag ganska ofta en blandning av bulgur, wokgrönsaker och falafel. Gott att äta direkt, men även perfekt att frysa in och sen värma i micron. Är precis lika efter fryst/micrat som när jag gjorde det.

Till fisk tycker jag att qinoa passar bättre än bulgur, med det handlade inte från om.

Upp till toppen
Annons: