Mjölmat, gryn & ris

Bulgur

2009-11-23 19:58 #0 av: [cancan]

Någon som har recept på någon maträtt med bulgur i eller som tillbehör?

Anmäl
2009-11-23 20:42 #1 av: DesK

Bulgur är ett mångsidigt tillbehör framställt av vete som kan användas istället för potatis, ris eller pasta.
Fräs en finskuren gul lök i lite smör i en stor stekpanna tillsätt medelfint Bulgur i vatten med buljongtärning och koka i 10-15 minuter. Använd samma typ av buljong som det du ska servera till Bulguren. Krydda med svartpeppar och vitlök, eller de kryddor du har i det du serverar till Bulguren.
Servera till någon krämig gryträtt eller ragu.
Tycker du om torkad frukt och mandel i maten kan du också hacka torkad frukt och mandel och fräsa tillsammans med löken i pannan innan du tillsätter Bulguren och buljongen.

Anmäl
2009-11-24 10:30 #2 av: Loucar

Jag äter ofta bulgur till lammkött (grytor, stekt, grillat) men det är även gott till kyckling i olika former.

Anmäl
2009-11-24 17:15 #3 av: idalotta

Har bulgur till allt! smask.

Jag brukar ibland grilla olika grönsaker som zucchini, aubergine, champinjoner & paprika, blanda dem sedan med bulgur smaksätt med god olivolja, flingsalt & vitlök.

Ida

Medarbetare på Florist

Anmäl
2009-11-24 17:18 #4 av: DesK

#3 Det låter jättegott! Tungan ute

Anmäl
2009-11-24 17:31 #5 av: idalotta

supergott som det är eller till fisk, kyckling eller kött, en dip med vitlök eller annan god smak är smaskigt till..

Ida

Medarbetare på Florist

Anmäl
2009-11-24 17:32 #6 av: DesK

Ja det är det säkert! Jag gillar vitlök till väldans mycket  Tungan ute

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.