Annons:
Etiketterdryckerövrigt
Läst 3990 ggr
MartinO
2010-01-02 17:03

Värsta drinken?

Under alkoholens inflytande under nyårshelgen, satt vi och diskuterade vedervärdiga drinkar.

Jag drog mig till minnes en granne, som med förtjusning blandade fiskbuljong och hembränt. *ryser*

Sajtvärd för Foto

Sajtvärd för Fågelskådning

Annons:
Loucar
2010-01-02 17:07
#1

Jo den kommer jag aldrig att glömma min kompis skulle blanda gin och citronfanta till mig, men lite lätt onykter som hon var blandade hon vanligt vatten (hennes egen vattenflaska med fantaetikett) med gin, kan säga att jag spotta ut det tvärt smakade vidrigt.Rynkar på näsan

Hälsningar

Louise

 

Man kan smaka på allt ~ åtminstone en gång

 

Bergspuman
2010-01-02 17:10
#2

Kan bidra med ett minne från studenttiden i Uppsala. En killpolare till mig pluggade ryska, han hade en del ryska kompisar. En av hans vänner från Ryssland tipsade om "jorsch", en blandning av vodka och starköl. Jag testade, svalde en klunk och bestämde mig sedan för att det var det vidrigaste i alkoholväg som fanns, slås inte ens av konjak och whisky som jag inte ens kan lukta på utan att må illa.

Maria
2010-01-02 20:53
#3

Fiskbuljong och hembränt, haha, ja då får man nog ha tagit en hel del "rena" innan".

I Kroatien dricker man rödvin med cocacola och det var inte så illa som jag trodde. Bombas tror jag det kallades….

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[cancan]
2010-01-03 19:09
#4

En av de vidrigaste drinkarna som jag druckit var Rosa Pantern.. Usch o blä…

Tom-B
2010-01-03 19:36
#5

Om jag nu skulle försöka vara lite rolig, så skulle jag skriva så här:

"Smaken spelar väl ingen roll. Det är ju spriten man vill åt".

Men det gör jag inte. För inte ens jag tycker det är roligt.

Tom

//Tom-B har överlåtit värdskapet för Fiske Ifokus till Hera.

Basset1
2010-01-03 22:44
#6

En jobbarkompis till mig åt rabarberkräm med renat i (vidrigt )

Johan

 

Medarbetare på matlust

Annons:
Sovgott
2010-01-04 21:03
#7

Är inte så glad i drinkar överhuvudtaget, men det värsta jag druckit var nog vatten blandat med hembränt (späet tog slut) och en bål som innehöll saft som hade jäst eller nåt.

Puhlo
2010-01-05 01:28
#8

I brist på baileys testade en god vän att göra sagda dryck på kakao och vodka. Det var tydligen ingen hit.

Yschling tror jag inte att jag skulle gilla heller, det ä rju en shot med tabasco och vodka/tequila enbart. Jag gillar inte starkt. :P

t0bias
2010-01-07 14:01
#9

Kräftspad och hemkört rekommenderas inte

Cristine
2010-01-08 15:06
#10

I Peru på en hotellbar så spelade vi med tärning 7-14-21.

Den som fick nummer 7 i ess(man slog så länge de kom fram sen kom nästa men det räknades ihop)beställde  nummer 14 drack och 21 betalade.

Då passade man på att hitta på vidriga drinkar, men det värsta jag smakat på var bananlikör med senap. Då stejkade jag.Skrikandes

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

[Tassy]
2010-01-09 05:55
#11

torrt vitt vin som groggvirke är inte att rekommendera Obestämd

[Golgadoth]
2010-01-11 15:28
#12

Jag tycker att ingenting i alkoholvägen är gott, förutom cider.

Upp till toppen
Annons: