Annons:
Etiketterdesserterfruktgodis
Läst 3497 ggr
Stephanie
2010-01-22 18:03

Popcornmaskin?

Testar och ser om någon här har något tips Tungan ute

Fungerar popcornmaskiner bra? Blir de "nyttigare" (mindre onyttiga?) än popcorn man poppar själv i kastrull? Finns det några modeller som fungerar bättre?

Finns det någon här som har en popcornmaskin och skulle kunna berätta lite? Tungan ute

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

Annons:
Maria
2010-01-22 20:40
#1

Vi hade en popcornmaskin på 80-talet och den fungerade ungefär som en hårfön som blåste varmluft. Den väsnades något enormt.

Numera är de ju finare och fungerar på annat sätt har jag förstått.

Nyttigheten beror väl på att man kan "torrpoppa" utan fett.

Fast jag gillar inte popcorn utan smör och salt så jag håller på kastrull eller micropop.Glad

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Loucar
2010-01-22 21:39
#2

Jag har en och jag blev lite besviken för jag tycker inte alls de blir lika goda som i kastrull säger som bumbleboo mycket smör ska det vara.Tungan ute

Hälsningar

Louise

 

Man kan smaka på allt ~ åtminstone en gång

 

[Tassy]
2010-01-23 00:12
#3

Instämmer med övriga, det blir inte alls samma sak med popcornmaskin. Som att käka frigolit ungefär.

Stephanie
2010-01-23 00:17
#4

Det blev faktiskt inte så mycket fundering för våran del. Vi skulle åka och handla precis efter att jag skrev inlägget, och kikade då in på Onoff och köpte oss en SkämsTungan ute Men jag kan säga att vi är väldigt nöjda än så länge! Det enda jag har märkt är att saltet inte fäster så bra, men av vad jag förstått så har det att göra med den minskade mängden fett.

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

Upp till toppen
Annons: