Annons:
Etikettutanför-ämnet
Läst 1514 ggr
DesK
2010-02-03 18:22

Vilken är din favoritkokbok?

Vilken kokbok använder du oftast?
Vilken kokbok tittar du helst i?
Berätta gärna också varför du gillar just den kokboken bäst!

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Annons:
[Tassy]
2010-02-03 20:43
#1

Jag använder nya upplagan av "Vår Kokbok" som bas. Den är favoriten just för att jag är uppvuxen med recept som kommer ur den serien, och eftersom jag inte fick knycka mammas välanvända exemplar så fick jag skaffa mig ett eget.

Maria
2010-02-03 20:45
#2

Först och främst är det min egen "klippbok" som snart är 30 år och alla favoritrecept är samlade i.

Annars är det Leif Mannerströms "Husmanskonst"

För det första gillar jag titeln, sedan är det vackra bilder och alla recepten är lite moderniserade varianter av vår vanliga husmanskost. Lite historik om maträtterna också vilket bara förgyller…Glad

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Bergspuman
2010-02-03 21:00
#3

Fick ett ex av Vår kokbok som 15-åring, och den är medfaren, men det är den jag använder överlägset mest! Den har allt!

Kör ett recept på indisk kycklinggryta därifrån som en av mina bästa väninnor är absolut såld på.

Kakrecepten är också bra!

Åsa S
2010-02-03 21:03
#4

Vår kokbok

Loucar
2010-02-03 21:08
#5

När jag var ung fick jag rutiga kokboken det är väl den som användes mest i början, nu tittar jag inte så ofta i den.

Jag gillar Ann Wilsons små häften om mat från olika länder, Medelhavsmat och Jamies Italien för att nämna några.

Hälsningar

Louise

 

Man kan smaka på allt ~ åtminstone en gång

 

Maria
2010-02-03 21:17
#6

Jag har en som heter "Kärlek Oliver och Timjan" som är sååå vackra bilder i och förstås underbara recept.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Loucar
2010-02-03 21:25
#7

#6 Håller med om att det är vackra bilder i den, jag köper inte så mycket kokböcker eftersom min mamma köper allt i den vägen så kan man alltid kika där.Flört

Hälsningar

Louise

 

Man kan smaka på allt ~ åtminstone en gång

 

Upp till toppen
Annons: