Annons:
Etikettmatprat
Läst 1411 ggr
Veero
2/9/10, 6:45 PM

hungrig hela tiden

Jag är hungrig hela tiden! Jag äter inte inte specielt mycket i vanliga fall, aldrig varit överviktig (snarar underviktig), men nu är jag hungrig helatiden. Jag äter mycket med! Min syster säger att jag äter jätte mycket och det gör jag nu när hon säger det. Magen skriker om mat och jag fattar inte varför.

Jag är 16 år (17 i år), 160 centimeter och väger omkring 45 kilo, (vikten går bara upp och ner så inte säker just nu).
Jag har ingen sport och när jag rör på mig är bara när jag ska ut med hunden.

Är detta bara en period? eller något annat?
Kanske fel sajt att fråga på?

_____________________
// Veronica Berggren
Lev livet som om det vore din sista dag

Annons:
DesK
2/9/10, 7:36 PM
#1

Hej och välkommen hit!

När jag var i din ålder och ända upp i 25-årsåldern hade jag samma problem. Mina barn har också samma problem. Jag tror det är ett tillfälligt tillväxtproblem som försvinner av sig själv med tiden. Ät och njut av maten!  Glad

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Loucar
2/9/10, 8:37 PM
#2

Killar i din ålder är konstant hungriga även tjejer det är bara att äta på men tänk på att inte vräka i dig onyttigheter för det kan straffa sig senare i livet.

Hälsningar

Louise

 

Man kan smaka på allt ~ åtminstone en gång

 

Bergspuman
2/9/10, 9:02 PM
#3

Gissar att du är inne i en tillväxtperiod!

Obs, det behöver inte betyda att du ska växa så värst mycket mer på längden. Utan troligen ska skelettet bli lite grövre, bentillväxten finputsas, du ska bli lite bredare över axlarna, få lite mera former och få lite mer muskelmassa. Ingen människa har vuxit helt färdigt förrän hon/han är åtminstone 19-20 år!

Så ät den mat du behöver! Var dock noga med att äta MAT för att bli mätt och inte chips, läsk, godis, kakor, och så vidare.

Veero
2/10/10, 7:42 PM
#4

Tack så mycket allihopa! :D
Nu vet jag (y)

_____________________
// Veronica Berggren
Lev livet som om det vore din sista dag

Upp till toppen
Annons: