Annons:
Etikettermjölmatgrynris
Läst 1969 ggr
lillNasse
2/23/10, 7:33 PM

stekt ris

en sak jag inte förstår mig på är stekt ris, man ska steka ägget som äggröra, ta ur det ur stekpannan och sedan fortsätta steka resten av sakerna, men blir det inte lite konstigt om man har äggbitar i en risrätt(kinesisk, thailänsk med mera)? alltså vill gärna testa men äggbiten gör mig förvirrad.

Annons:
Maria
2/23/10, 8:12 PM
#1

På Kinarestauranger i Sverige så är det ofta stekt ägg i just rätten "stekt ris"

Jag har prövat hemma och riset eller maträtten ska vara så het att när man lägger i ägget så ska det stelna ganska snabbt och rör man så blir det till strimlor. Hoppas du förstår hur jag menar.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Honestyisdead
2/23/10, 8:34 PM
#2

Det är gott faktiskt Glad

Denna kommentar har tagits bort.
inisklo
2/23/10, 8:46 PM
#4

# 2

Jag tror på dig alla fall Hera Flört

Glad

Denna kommentar har tagits bort.
inisklo
2/23/10, 11:22 PM
#6

 # 5 Skrattande wow du kan trolla ocksåFlört

 ju, jag säger inte annat, gott ju

Annons:
lillNasse
2/23/10, 11:28 PM
#7

okej Glad

MonisN
2/24/10, 9:18 AM
#8

Nasi goreng är en indonesisk rätt som jag gör när jag får mycket ris över. I Indonesien serveras ägget lite olika. Ibland steks det som en omelett och strimlas ner/över risrätten, ibland serveras det stekt med gulan hel. Jag gör det senare och lägger ägget ovanpå rätten, för när man skär i gulan och den blandas med riset tycker jag är godast.

Den som ställer många frågor ökar mångas visdom!

Medarbetare på foto.ifokus.


[mingdie]
2/24/10, 10:38 AM
#9

När man har ägg i asiatiska risrätter så tar man ofta och vispar äggen, lägger i kryddor och örter och sedan steker som en väldigt tunn pannkaka. Sedan rullar man den och skärr tunna skivor som då blir som strimlor. När det stekta riset med grönsaker och kött är klart så blandas ägget försiktigt i.

Loucar
2/24/10, 10:55 AM
#10

Många bra tips redan här. Glad

Hälsningar

Louise

 

Man kan smaka på allt ~ åtminstone en gång

 

inisklo
2/24/10, 1:23 PM
#11

Gladstämmer o det blir roligt o testa dom, eller nån av dom.Obestämd

lillNasse
2/24/10, 8:05 PM
#12

oj oj massa tips nu måste man testa också Skrattande

Upp till toppen
Annons: