Annons:
Etikettveggo-vegetariskt
Läst 2770 ggr
Loucar
2/22/10, 11:30 AM

Varma grönsaksgrytor

Vad har ni för favoriter bland grönsaksgrytor, skriv gärna ner receptet också och bilder ifall ni har.

Hälsningar

Louise

 

Man kan smaka på allt ~ åtminstone en gång

 

Annons:
Bergspuman
2/23/10, 8:04 AM
#1

Ratatouille förstås!

Aubergine, squash, paprika, lök, hela tomater. Någon god consommé, buljong eller fond. Vitlök i mängder. Örtkryddor och lagerblad. Sjudes sakta tills grönsakerna är mjuka. Oerhört gott till exampelvis lammstek eller brynta fläskkotletter.

Loucar
2/23/10, 9:58 AM
#2

Jag har en kikärtsgryta som jag brukar göra med kikärtor, krossade tomater, lök, curry, sambal oelek. Den är supergod att äta med såna där arabiska bröd man kan köpa i affären.

Hälsningar

Louise

 

Man kan smaka på allt ~ åtminstone en gång

 

DesK
2/23/10, 7:32 PM
#3

Loucar menar du så kallat Libabröd? Det kan man lätt baka själv av samma deg som till exempelvis pitabröd, men kavla ut dem jättetunnt. Det var en arabisk kvinna som tipsade mig om detta för länge sedan  Glad

I många år gjorde jag en grönsaksgryta på morötter, kålrot, squash, burktomat, lök och kanske någon fryst grönsaksblandning. Denna använde jag också som pastasås men då skar jag allt i mycket små tärningar.

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Loucar
2/23/10, 11:11 PM
#4

Desk jag kommer aldrig ihåg vad det heter pinsamt nog men det är mycket möjligt att det heter så.Glad

Hälsningar

Louise

 

Man kan smaka på allt ~ åtminstone en gång

 

Upp till toppen
Annons: