Annons:
Etikettutanför-ämnet
Läst 1502 ggr
Staffan
2010-02-04 18:58

Utslängda från restaurangen

"Sedan två veckor går Malin Nilsson på diet och äter inte kolhydrater. Men när hon och hennes väninna Annika skulle äta lunch på sushi - restaurangen Rice i Stockholm blev de utslängda när de inte ville äta upp riset."

> Länk till artikel i Metro

Läs artikeln först och rösta sedan -

tycker du att restaurangen gjorde rätt eller fel?

Annons:
Loucar
2010-02-04 19:10
#1

Först tänkte jag nej men när jag väl läste artikeln så blev svaret ja, vill man inte äta kolhydrater beställer man in sådan mat inte beter man sig på det här sättet.

Hälsningar

Louise

 

Man kan smaka på allt ~ åtminstone en gång

 

MonisN
2010-02-04 20:18
#2

Jag tänkte också först nej, men efter att ha läst tycker jag absolut ja, det var rätt. Om jag vill äta kött går jag väl inte på en fiskrestaurang. Samma sak här, vill jag inte ha ris går jag väl inte på en restaurang som till och med heter Rice. Dom ville väl bara plocka russinen ur kakan och äta det dyraste. Respektlösa idioter, säger jag.

Den som ställer många frågor ökar mångas visdom!

Medarbetare på foto.ifokus.


Bergspuman
2010-02-04 20:30
#3

Röstade ja. Verkar ju imbecillt av dem att sitta där o peta bort riset. De måste ju ha förstått hur det skulle uppfattas.

DesK
2010-02-04 20:51
#4

Jag röstade också ja. Vill man äta sushi utan ris får man nog vara beredd att betala en extra slant och absolut säga till i förväg. Jämför: Om jag inte tål mjölk eller gluten till exempel, så försäkrar jag mig om att den mat jag beställer inte innehåller dessa ingredienser.

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

[Tassy]
2010-02-05 12:53
#5

Ytterst oförskämt av dem. Äter man LCHF eller liknande har man ingenting att göra på en sådan restaurang, inte om man hade tänkt äta sig mätt på kuppen. Sushi är ju en matlagningskost som baserar sig på ris, man kan ju undra om dom har något alls innanför pannbenet? Stackars kock. Jag hade blivit vansinnig.

MaMaMade
2010-02-05 20:43
#6

För det första hade jag nog som LCHF-ätare valt en annan restaurang där inte maten till största del består av ris. *Men* å andra sidan kan jag inte se hur restaurangen kan anse att de skulle gå i konkurs av att några petar undan riset. Då skulle till exempel barnfamiljer också bli utkastade, i alla fall kan mina ungar ibland lämna jättehögar med mat på grund av att de inte tycker om det eller får magknip. Å det tredje kan man ju undra hur mycket ätbart som blir kvar efter att man petat bort riset, man måste göra av med mer energi vid det förfarandet än vad man får i sig.

Jag skulle vilja säga att det står oavgjort.

Annons:
storost
2010-02-05 21:13
#7

Jag äter själv enligt LCHF och har röstat med ja. Jag förstor personalen och ägaren absolut. När man väljer att äta vid buffé sushi och vill bara äta "köttet" så ska man beställa sashimi.

Vänliga hälsningar Stephan

min egen hemsida.

[mingdie]
2010-02-07 02:16
#8

Eftersom sushi är en rätt gjord på ris med vinäger så är det inte sushi man äter om man tar bort riset. Om dom nu inte ville ha ris så kunde dom ha beställt sashimi istället.

Jag förstår inte folk som går in på en restaurant där ris är huvuddelen av måltiden och sedan petar bort det. Min 14-årige son har bättre uppfostran än så. Aldrig att han har fått lämna en hög mat bara för att han inte tycker om den.

Detta är ett typiskt exempel på den Jag-kultur som vi lever i. Tänk bara på sig själv.

Maria
2010-02-07 09:40
#9

Självklart gjorde restaurangen rätt. Ovanligt korkat att beställa mat som till större delen består av ris om man äter enl. LCHF

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Upp till toppen
Annons: