Annons:
Etikettermjölmatgrynris
Läst 2135 ggr
Loucar
2/16/10, 1:00 PM

Pitabrödsfyllningar

Pitabröd är mycket användbart speciellt när man har barn och de vill att maten ska vara klar fort vissa dagar. Vad fyller ni era pitabröd med?

När dottern var mindre åt vi ofta tacos i pitabröd för det var lättare för henne att hantera så det kan jag varmt rekommendera till alla med mindre barn eller stora sölpellar. Flört

Bacon, rödlök, majs, jalapenos, sallad och dressing är en annan favorit.

Hälsningar

Louise

 

Man kan smaka på allt ~ åtminstone en gång

 

Annons:
Tarja
2/17/10, 8:08 PM
#1

Det är så gott med pitabröd och fyllning!

Vi brukar göra alla möjliga varianter, men min favorit är pitabröd fylld med grillad kyckling eller kebab, röd lök, majs, sallad, gurka, små körsbärstomater, räddisor, sweet chili ketchup sause (väldigt god, inte alls som ketchup enligt mig trots att den heter som den gör, utan den är mer som sötsur sås) och Felix vitlöksdressing.

Loucar
2/17/10, 8:11 PM
#2

Det lät gott jag älskar rädisor så jag kommer absolut pröva, får se vad det blir för dressing till, jag är inte så förtjust i de där färdiga.

Hälsningar

Louise

 

Man kan smaka på allt ~ åtminstone en gång

 

[Malin]
2/18/10, 1:46 AM
#3

Prova fiskpinnar med en sås av ajvar relish och matlagningsyoghurt och lite grönsaker! Vi åt det idag, fast i tunnbröd, och det var kanon.

Loucar
2/18/10, 10:43 AM
#4

Men lax måste vara gott i pitabröd det måste jag bara testa nån dag med rom eller räksås gud sååå gott det kommer bli.Tungan ute

Hälsningar

Louise

 

Man kan smaka på allt ~ åtminstone en gång

 

Bergspuman
2/18/10, 6:07 PM
#5

Förut, när jag bodde med exet, brukade vi köpa Hattings pitabröd, fryst, köra det i mikron, och äta ihop med smör och ost rakt av, eller kanske skinka! Urgott, smält smör och det mjuka brödet och den lite salta osten.

Loucar
2/18/10, 6:27 PM
#6

Ost är alltid gott puman! Kom på en till variant som inte kan gå fel ruccola, tomat, rödlök, parmaskinka och hyvlad parmesan och sedan en smarrig dressing.Tungan ute

Hälsningar

Louise

 

Man kan smaka på allt ~ åtminstone en gång

 

Annons:
[Aquelegia]
12/17/12, 9:23 PM
#7

Puttar fram denna tråden lite fler tips på pitabrödfyllningar tack! Är pitabrödtokig!
Har dock hittils inte hittat något som motsvarar mina förväntningar. Vill ha stora bröd inte dom där fjuttiga jag hittat i butikerna.

Hittils har vi bara fyllt Pitabröd med hemgjord kebabspett eller kebabsplitt.

[deen]
12/18/12, 3:31 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Blev sugen när jag såg den här tråden, och kom på att jag hade ett paket pitabröd i frysen!

Det blev pita-pizza: jag lade ett bröd i en form, på med lite olja på båda sidor, tomatsås, grönsaker, lök, kyckling, ost valde jag som topping. In i ugnen på 250 grader i 15-20 min, klart!

[Aquelegia]
12/18/12, 8:21 PM
#9

#8 Vad är det för märke på pitabröd du har? Det såg 10gånger större ut än dom pyttiga jag brukar köpa ^^

[deen]
12/18/12, 9:00 PM
#10

#9 Det är Tunafors bageri! Ligger i eskilstuna, men tror jag köpte dem på ett ÖoB söder om stockholm. Ett tips är ju annars småbutiker med mycket utländsk mat, har köpt bröd av den storleken i såna också. Glad

Upp till toppen
Annons: