Annons:
Etikettmatprat
Läst 1396 ggr
Bergspuman
2/9/10, 9:09 PM

Nu har jag bestämt mig...

Jag gjorde en lyckosam viktminskning förra året, fick bort 18 kg. Men sedan drabbades jag av ett återfall i mina depressioner och fick sätta in medicin igen.

Det ihop med en ganska naturlig leda vid viktminskning, som jag då hade ägnat mig åt i 6 månader, gjorde att jag tappade motivationen helt. Sedan dess har jag lagt på mig igen, inte ALLT givetvis, men säkert ca 8-10 kg.

Hur mycket själva antideppmedicinen bidrar vet jag inte säkert, men den jag har är trots allt inte känd för att påverka aptiten särskilt. Utan det är jag som slappat till mina matvanor helt enkelt.

Nu har äntligen motivationen för att hejda utvecklingen och återta min vikt från augusti förra året, återkommit.

Imorgon sätter jag igång.

Så i fortsättningen tänker jag räkna Points på Viktväktarmanér, som är den metod som fungerat allra bäst för mig.

Det innebär nog ingen större skillnad för mitt medarbetarskap här. Bara att jag i praktiken håller mig till den smala linjen.

Tvärtom tänkte jag försöka sprida tänkandet god mat är inte alltid lika med fet mat! Och bidra med en del smala recept jag har hittat på under åren.

Wish me luck!

Annons:
Loucar
2/9/10, 9:13 PM
#1

Hejar på dig det vet duGlad

Hälsningar

Louise

 

Man kan smaka på allt ~ åtminstone en gång

 

Maria
2/10/10, 11:27 AM
#2

Lycka tillGlad

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[Tassy]
2/10/10, 2:47 PM
#3

Heja heja! Springer du över smarriga recept så dela med dig Skrattande

Upp till toppen
Annons: