Annons:
Etiketterdesserterfruktgodis
Läst 2112 ggr
Loucar
2010-02-18 23:25

Jordgubbsmousse - Recept

Tänkte vi kunde behöva en fläkt av sommaren nu när det är så kallt o bitigt ute.

500 gram jordgubbar

4 matskedar socker

1-2 matskedar punsch

3 deciliter vispgrädde

1 ½ matsked vaniljsocker

4 gelantinblad

Halvtina jordgubbarna och mixa dom tillsammans med spadet som bildats till en puré. Vispa grädden halvtjock, tillsätt strösocker och vaniljsocker och fortsätt vispa tills grädden är styv. Blanda ner purén i grädden och blanda ordentligt. Tillred gelantinet enligt anvisning på paketet och rör ner i blandningen. Häll upp i portionsglas och låt stå kallt 3-4 timmar. Servera med havreflarn eller rån.

Testa detta och vårkänslorna kommer spridas i kroppen.Flört

Hälsningar

Louise

 

Man kan smaka på allt ~ åtminstone en gång

 

Annons:
Basset1
2010-02-19 10:19
#1

Flört kanske behövs vårkänslor nu.

Johan

 

Medarbetare på matlust

MaMaMade
2010-02-19 12:07
#2

Vårkänslor har vi tillräckligt av i det här huset, lillkisse är skogstokig o springer som en skållad råtta runt väggarna! Förvånad Skrattande

Låter i alla fall jättesmarrigt, skall testas omgående! Tack Loucar!

Loucar
2010-02-19 12:17
#3

Vårkänslor kan man aldrig få för mycket av Basset.

Haha marskatter är väl mysiga MaMaMade. Hoppas du gillar moussen lika mycket som jag gör den är supergod.

Hälsningar

Louise

 

Man kan smaka på allt ~ åtminstone en gång

 

MaMaMade
2010-02-19 13:16
#4

Det gör jag säkert o det är ju ett recept där man lätt kan söta med lite honung istället för med vanligt socker. Tror dessutom att jag har egna jordgubbar i frysen som är jättesöta så det går nog tom att halvera sockermängden! Glad

Blir den såpass fast att man skulle kunna använda den som tårt/bakelsefyllning? Typ prinsesstårta el Napoleonbakelser?

Loucar
2010-02-19 13:46
#5

Nu var det ett tag sedan jag gjorde denna men jag ska göra den till kvällen så jag återkommer om det så jag inte svarar tokigt.Glad

Hälsningar

Louise

 

Man kan smaka på allt ~ åtminstone en gång

 

Loucar
2010-02-19 21:54
#6

#4 Jag kom igång lite sent med tillverkningen så du får svar imorrn. Glad Men den är så mörkrosa o fin i kylskåpet nu. Tungan ute

Hälsningar

Louise

 

Man kan smaka på allt ~ åtminstone en gång

 

Annons:
Loucar
2010-02-20 00:57
#7

Är fortfarande vaken och kikade precis in i kylen du kan utan problem använda den som tårtfyllning MaMaMade.

Hälsningar

Louise

 

Man kan smaka på allt ~ åtminstone en gång

 

SaraC
2010-02-20 01:26
#8

Lät supergott Glad

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Upp till toppen
Annons: