Annons:
Etikettrestauranger-kaf-er
Läst 1549 ggr
Loucar
2010-03-02 10:33

Restaurangtips från utlandsresor

Här kan ni fylla på med härliga matupplevelser från era utlandsresor. Eller varningar för restauranger med dålig mat och service.Skrattande

Hälsningar

Louise

 

Man kan smaka på allt ~ åtminstone en gång

 

Annons:
Bergspuman
2010-03-02 11:44
#1

Åh! Då måste jag berätta om en fransk restaurang jag besökte i Maspalomas på Gran Canaria.

Den drevs av en familj, där alla hjälpte till. Pappan var kock och kökschef - han hade flera fina diplom. Mamman var hovmästare, sönerna serverade.

Där åt jag anka med apelsinsås och den godaste, superbaste chokladmousse jag någonsin ätit. Första tuggan fick det att frysa och krypa i hårbotten. Jag rös och svettades om vartannat av den ljuvliga smaksensationen.

Den efterrätten intar ledigt förstaplatsen över tidernas bästa efterrätter i mitt liv!

Basset1
2010-03-03 20:58
#2

Det här var ingen lätt tråd ,men jag var på mallorca och vi var där i 14 dagar och maten vi åt på kvällarna var suverän så rent allmänt så var maten väldigt bra där,sämmre var den i grekland tyckte jag men det är ju en smaksak .

Johan

 

Medarbetare på matlust

[cancan]
2010-03-04 11:03
#3

Den absolut bästa maten jag ätit var på Rhodos, Pefkos på restaurangen Nostalgia..

Det kvittade vad vi beställde in, allt var lika vällagat och gott.. Köttet var så mört så det smälte i munnen.. Även efterrätterna var en höjdare där..

Sheena
2010-03-06 15:28
#4

Inte utlandet direkt, men ändå semester.. Skrattande Lammet & Grisen i Lindvallen, Sälen.

Deras buffé, så underbart så det går inte att beskriva. Lamm, nöt och gris hämtar man hos kocken, får det precis så som man själv vill ha det. Och till varje kött finns en väl anpassad tillbehörsbuffé. Satt i två timmar jag o sambon o bara Mmm:ade, flinade och hämtade om. Väl värt att rekommendera.

Om man säger som så, satt o funderade på om det fanns plats för dessert men gick o hämtade lite mer lamm istället. Tungan ute

[mingdie]
2010-03-07 11:21
#5

På vår sista utlandsresa så firade vi vår sons 13-årsdag med smörgåsbord på Grand Hotel i Stockholm. Det måste vara ett av dom bästa smörgåsbord i Sverige. Otroligt god mat och mycket trevlig personal som kunde mat och vin.

För att göra det festligt för vår son på hans födelsedag så fick dom fram svenska flaggan och hans hemlands flagga. Sedan gick dom med honom och förklarade vad alla rätterna var och vilken ordning man åt i.

Rekommenderas.

DesK
2010-03-07 11:29
#6

Grand Hotels smörgåsbord kan varmt rekommenderas och även det i Saltsjöbaden. Båda har trevligt läge och kunnig personal och om man behöver råd angående dryckesval är de också bra på sådant.

#5 Snacka om fin service till en 13-åring  Glad

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Annons:
Maria
2010-03-07 14:27
#7

Har ätit mycket god mat utomlands och favoritländerna är Italien och Kroatien.

Jag kommer givetvis inte ihåg några restaurangnamn men ett tips är att besöka bakgator och hitta något mysigt ställe där gästerna mest är inhemska. Det brukar vara ett gott teckenFlört

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Upp till toppen
Annons: