Annons:
Etikettmatprat
Läst 1655 ggr
MartinO
3/15/10, 7:45 PM

På spisen just nu.

Idag blir det en av mina favoriträtter. Levergryta på ungnöt med lök, ärtor, pressad potatis och lingon.

Sajtvärd för Foto

Sajtvärd för Fågelskådning

Annons:
MonisN
3/15/10, 7:57 PM
#1

Här blev det rester från igår, fylld fläskfilé med rödvinssås.

Den som ställer många frågor ökar mångas visdom!

Medarbetare på foto.ifokus.


storost
3/15/10, 9:26 PM
#2

Hos oss blev det grisben ur lergrytan. Lergryta är en toppen grej att laga met med.Skrattande

Vänliga hälsningar Stephan

min egen hemsida.

MonisN
3/15/10, 9:49 PM
#3

#2 Grisben? Kan det vara fläsklägg du menarFörvånadFlört

Den som ställer många frågor ökar mångas visdom!

Medarbetare på foto.ifokus.


storost
3/15/10, 9:51 PM
#4

Yepp det ska det vara.Tungan uteSkrattande

Vänliga hälsningar Stephan

min egen hemsida.

Bergspuman
3/16/10, 9:59 PM
#5

Eisbein va? Det är såååå gott!

storost
3/16/10, 10:21 PM
#6

#5 Ja, så heter det på tyska, men också Haxe. På schweizertyska heter det Wädli.

Oh ja, det är sååååå himla gott.Glad Här hade ICA och Spar erbjudandet med 20 kronor kilot från Siljan Chark. Då köpte jag fyra stycken.

Vänliga hälsningar Stephan

min egen hemsida.

Annons:
MonisN
3/16/10, 10:47 PM
#7

Haxe är alltså fläsklägg? Då fick jag äntligen veta vad det är dom serverar på tyska restauranger! Har sett det i menyn många gånger även om inte jag tycker det låter som restaurangmat. I Tyskland finns sällan menyer på engelska, rätt konstigt eftersom de flesta talar engelska och där är mycket turisterObestämd

Den som ställer många frågor ökar mångas visdom!

Medarbetare på foto.ifokus.


storost
3/17/10, 9:23 AM
#8

#7 Det beror på var man är i Tyskland om de har menyer på engelska eller inte. Om du har andra ord som du inter känner, då är det bara att fråga.Glad

Vänliga hälsningar Stephan

min egen hemsida.

MonisN
3/18/10, 10:39 AM
#9

#8 Jag vet inte om jag håller med, jag har varit runt hela Tyskland, utom östra sidan, och det är ytterst sällan man kan få menyer på engelska. De gånger man får det har man blivit glatt överraskad, men det har dock sakta börjat bli vanligare, i alla fall på lite finare ställen.

Den som ställer många frågor ökar mångas visdom!

Medarbetare på foto.ifokus.


Upp till toppen
Annons: