Annons:
Etikettmatprat
Läst 2078 ggr
Chestnut
2010-03-02 22:16

Barbeque

I brist på bättre sysselsättning har jag börjat fundera över min 17 års fest, är över fyra månader kvar Flört

Är sugen på att ha en riktig, amerikansk, barbeque-fest. Allt ska andas USA, från drickat (alkoholfritt) till själva upplägget.

Dock ska tårtan inte vara USA-stuk, har redan lovat att göra om förra årets succé (ljusa bottnar fyllda med geisha fluff och hallongrädde). Men allt det andra!

Så vill bli överöst med förslag! Skrattande

/Amanda

Med vänliga hälsningar
Chess

Annons:
Loucar
2010-03-02 22:27
#1

Chestnut du borde kunna får utmärkta förslag av Linda som bor i USA. Jag ska fundera lite och återkomma med egna förslag också.

Hälsningar

Louise

 

Man kan smaka på allt ~ åtminstone en gång

 

Honestyisdead
2010-03-03 19:27
#2

Spearribs, kyckling, majskolvar, hamburgare

Basset1
2010-03-03 21:24
#3

Din tårt succe blev jag nyfiken på ,skriv gärna receptet på den .

Johan

 

Medarbetare på matlust

Chestnut
2010-03-03 21:43
#4

#2 Revben vore gott. Skriver ner förslagen så länge tillsammans med mina egna tankar (inte många hittills) Glad

#3 Är verkligen inte svårt att göra tårtan. Köpte färdiga bottnar och la ihop med fyllningarna mellan (recept nedan) och dekorerade sedan med grädde, smält choklad och färska hallon.

Geisha fluff
3 deciliter vispgrädde
180 gram geisha

Värm grädden i en kastrull (får absolut inte koka, då går det inte att vispa sedan) när den sjuder, tillsätt geishan delat i småbitar, rör tills de har smält. Ställ därefter i kylen minst 5 timmar (gärna över natten). Rör gärna ett par gånger under tiden så att all geisha inte lägger sig i botten. Vispa därefter upp till fluffig konsistens.

**Hallongrädde
**2 deciliter grädde
1/4-1/2 kryddmått bakpulver (jättelite med andra ord!)
1 matsked vaniljsocker
25-50 gram grovthackad mörk choklad (minst 70%)
1,5 deciliter färska hallon eller
2 deciliter frysta hallon och 1 matsked strösocker och 1 matsked vatten ½ tesked maizena

  1. Hoppa över detta steg om du använder färska hallon.
    Lägg frysta hallon och strösocker i en kastrull. Blanda ut maizenan i vattnet och tillsätt detta i kastrullen. Låt koka upp under omrörning och sedan sjuda ett par minuter. Låt hallonkoket sedan svalna i kyl en bra stund så att det blir riktigt kallt.
  2. Häll grädden i en bunke. Tillsätt bakpulver och vaniljsocker. Vispa hårt (grädden går fortare att vispa desto kallare det är så stå brevid spisen är inte någon hit). Rör ner choklad och hallon.

Med vänliga hälsningar
Chess

storost
2010-03-04 09:26
#5

Hel grillad fläskfilé, olika grillkorvar, kotlett, spareribs, grönsakspett, hamburgare, bacon.

Till grillning är allt utmärkt som har mycket fett i, då blir köttet mycket saftigare. När man grillar kycklingfiléer till exempel då kan man linda in de i bacon ock grilla på låg temperatur.

Vänliga hälsningar Stephan

min egen hemsida.

Upp till toppen
Annons: