Annons:
Etikettmatprat
Läst 1264 ggr
Bergspuman
3/9/10, 9:12 PM

När varierade du dina standardrecept sist?

Något jag ofta gör, är att variera de olika recept jag har i min repertoar.

Köttfärssåsen har jag gjort i ett oändligt antal varianter. Potatisgratängen blir heller aldrig sig lik från gång till gång, inte heller ratatouillen.

Tycker du om att experimentera med olika kryddningar, byta ut t ex olika sorters grönsaker eller ersätta köttet i receptet med någon annan råvara? Berätta!

Annons:
DesK
3/9/10, 9:37 PM
#1

Så gjorde jag ofta förr Glad men när man lever med konservativa tonåringar och likaledes konservativ sambo, så blir man inte poppis när man fösöker med sådant Gråter

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Bergspuman
3/9/10, 9:41 PM
#2

Känner igen det där! Inte heller min förre make gillade att jag experimenterade. Det skulle vara KÖTT POTATIS OCH SÅS om han fick bestämma. Jag krusidullade för mycket, använde för konstiga kryddor bla bla.

Men nu har jag en karl som visserligen själv är kass på att laga mat, men som glatt och tacksamt äter allt jag sätter framför honom och som tycker jag är den bästa matlagerska han någonsin träffat! :-D

Så här experimenterar man vidare!

Skrattande

[Tassy]
3/9/10, 11:28 PM
#3

Här experimenteras det hejvilt också, medan karln smaskar på så lyckligt, så länge han slipper ärtor Tungan ute

storost
3/10/10, 10:15 AM
#4

Det gör vi nästan varja gång.

Vänliga hälsningar Stephan

min egen hemsida.

Maria
3/10/10, 10:37 AM
#5

Här varierar vi "hej vilt"Skrattande

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Upp till toppen
Annons: