Annons:
Etiketterrådtips
Läst 1724 ggr
Bergspuman
3/9/10, 9:10 PM

Matprenumeration?

Jag har sett att det finns en firma som erbjuder ett veckopaket med 5 dagars matsedel och livsmedel som ingår, och även kör hem det till en. Man får alltså både råvaror och recept och hemkörning, och det skulle kosta runt 800 kr för 5 middagar.

Skulle du kunna tänka dig nappa på något sådant?

Annons:
[Tassy]
3/9/10, 9:32 PM
#1

hualigen, nej nej. Det skulle inte fungera här för fem öre. Svindyrt, och jag får inte ens bestämma själv vad jag ska ha på tallriken ObestämdTungan ute

DesK
3/10/10, 1:44 PM
#2

Jag känner nog lite både och. Helst vill jag ju handla min mat själv och också bestämma vad vi ska äta själv. Samtidigt förstår jag att det finns många som kan ha glädje av sådant här.

I dagens dt.se står om ytterligare ett företag som levererar mat hem till dörren. Därmed ser vi ett trendbrott, eftersom vi som bor på landsbygden inte har haft några sådana möjligheter på många år.

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

storost
3/10/10, 1:48 PM
#3

Nä, det är ingenting för mig. Helst vill jag ser produkter och bedömma själv om det är värt eller inte. Sen är en fråga "Är jag värkligen sugen att ha den här mat i veckan?" Om nej, "Kan jag lagra produkter eller går det inte?" Och som Tassy skrev jag har ingen möjlighet att bestämma själv.

Vänliga hälsningar Stephan

min egen hemsida.

Bergspuman
3/10/10, 3:01 PM
#4

Om det funnes en tjänst där man kunde få välja mellan olika rätter och inte vara bunden till ett enda alternativ, då skulle jag kunna vara intresserad… Jag är ju borta runt 12 timmar hemifrån dagligen, fritiden i veckan är mycket sparsam.

Upp till toppen
Annons: