Annons:
Etiketterallergiöverkänslighetsjukdomar
Läst 2281 ggr
[Tassy]
3/28/10, 11:15 PM

Söker pannkakstips - fluffig tjockpannkaka

När jag gör pannkakakor använder jag äggersättninsmedlet "No egg" eftersom jag är allergisk emot ägg.

Detta fungerar toppen till tunnpannkakor, men ugnspannkakor blir som platta skosulor. Sist jag gjorde en tog jag tag i hörnet på pannkakan och drog loss hela rasket ur pannan och den behöll sin form Foten i munnen inte skoj!

Hur ska jag göra för att få den luftig och god?

Till en början ser det jättefint ut i ugnen, men sen kapsejsar allting, precis som om man råkar öppna ugnen innan sockerkakan är klar, vilket gör att man plötsligt bakar en sjunkbomb i stället. Obestämd

Annons:
DesK
3/28/10, 11:53 PM
#1

Tassy kan du lägga in hela receptet på din pannkaka? Var köper man sådan "No egg" ersättning? Finns den i vanliga livsmedelsbutiker och i sådana fall var?

Rent allmänt kan jag säga att man inte bör öppna ugnsluckan för tidigt när man gör många rätter och kakor som bygger på vispat ägg.

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

[Tassy]
3/29/10, 12:42 AM
#2

Jo att man inte ska öppna ugnsluckan för tidigt vet jag, det var därför jag tog det som exempel på hur pannkakan såg ut Flört

No egg finns i ICAs sortiment, men ibland få rman be dem beställa hem.

jag kör 4 packade deciliter mjöl, 8 deciliter mjölk, 2 -3 teskedar no egg (= 2 - 3 stycken ägg) och lite salt + vaniljsocker för smaken i min pannkakssmet.

Upp till toppen
Annons: