Annons:
Etiketterdesserterfruktgodis
Läst 9343 ggr
[Fiction]
3/11/10, 7:49 AM

Blå godisfiskar - finns de kvar?

Jag söker ett godis som jag inte har sett till på länge. Eftersom jag inte vet vad de heter eller hittar någon bild på dem, skall jag försöka beskriva hur de ser ut.

De är blå/turkosa i färgen och hårda karameller med någon slags pepparmintsmak eller liknande (påminner lite om tandkräm i smaken). Inuti är det ett salt pulver. Formade som små, lite knubbiga, fiskar. Har funnits bland plockgodiset.

Om någon tror sig ha en aning om vad dessa karameller heter eller vet om de går att få tag i nånstans i Stockholm, skulle jag bli jätteglad. Glad

EDIT:

Var tvungen att uppdatera tråden nu, eftersom jag lyckades googla rätt på godiset jag sökte. Jag lägger in en bild från lakritsroten.se på det här nedan. Undrar dock fortfarande om någon känner till var det finns att köpa?

Annons:
DesK
3/11/10, 11:54 AM
#1

Jag vet att jag har sett dessa godisfiskar men kommer tyvärr inte ihåg var och det var ett tag sedan jag såg dem.
Vi får hoppas att någon annan här inne kan ge ett bättre svar.

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

[Sephrenia]
3/11/10, 9:33 PM
#2

Har aldrig i hela mitt liv sätt godiset eller något likande, fann heller inget på google, MEN  Skrattande detta godis säljs på Odengatan 15 i Stockholm och hur vet jag det? Jo jag kopierade länken som ligger bakom den där bilden du har bifogat och tog bort allt förutom huvudadressen och kom till lakritsroten.se som ligger i Stockholm och har en webbutik även.

[Sephrenia]
3/11/10, 9:35 PM
#3

De heter Spickesill och finns under kategorin hårda karameller på deras hemsida Flört

[Fiction]
3/11/10, 10:43 PM
#4

#2 Jag lyckades faktiskt komma fram till exakt samma sak en stund efter att jag hade postat detta inlägg. :) Det komiska av allt, är att jag bor precis vid Odenplan, så denna butik ligger inte mer än 10 minuters gångväg ifrån lägenheten. Skrattande

[Sephrenia]
3/11/10, 11:15 PM
#5

#4 det gör det ju bara ännu festligare Skrattande

[Fiction]
3/12/10, 10:19 AM
#6

#5 Japp! Dags att köpa på sig "lite" lördagsgodis, alltså! Flört

Annons:
MartinO
3/12/10, 4:41 PM
#7

Hum. Var det inte poppis att göra shots på de där förr?

Sajtvärd för Foto

Sajtvärd för Fågelskådning

[cancan]
3/12/10, 6:45 PM
#8

Åh, dom e så goda Tungan ute

[Fiction]
3/12/10, 8:05 PM
#9

#7 Jo, det stämmer! Jag har visserligen aldrig druckit dem på det viset, har du?

MartinO
3/12/10, 8:18 PM
#10

#9 Har för mig att Hb och tandkräm inte var någon hit. Tyst

Sajtvärd för Foto

Sajtvärd för Fågelskådning

Upp till toppen
Annons: