Annons:
Etikettutanför-ämnet
Läst 1881 ggr
[Malin]
2010-03-12 19:17

Vilket är det bästa matprogrammet?

Inte lätt, jag vet, men alltid roligt att höra andras åsikter. Om ni väljer alternativet "Annat" får ni gärna berätta vad ni tittar på Glad

Annons:
DesK
2010-03-12 20:04
#1

Vilken bra fråga! Glad

Jag valde "annat" därför att mitt favoritprogram nog är eller snarare var "Aspegren, mitt i maten!"

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

MartinO
2010-03-12 20:22
#2

Halv åtta hos mig brukar vi följa. jag hade svårt att förlika mig med kommentarerna i början, men nu börjar jag uppskatta humorn.

Vad blir det för mat äcklar mig när jag ser de fettiga hårtestarna vilja trilla ned i karotterna. Hårnät anbefalles!

Sajtvärd för Foto

Sajtvärd för Fågelskådning

storost
2010-03-12 21:36
#3

Vi tittade tidigare på Ready Steady Cook. Nu har vi inte längre TV:n, den har åkt ut för tre år sedan.

Vänliga hälsningar Stephan

min egen hemsida.

Tarja
2010-03-12 21:37
#4

Halv åtta hos mig är ett av de få matlagningsprogram som jag brukar kolla på, tycker att det är roligt att kolla på.

Ett program som jag inte gillar är vad blir det för mat. Det äcklar mig med MartinO Tungan ute

Honestyisdead
2010-03-13 14:18
#5

Gillar många. Halv 8 hos mig, vad blir det för mat, top chef.. ja det är en del av dom

Strumpa
2010-03-13 20:04
#6

Top Chef, Masterchef, Gordon Ramsay´s The F Word, Planet Food.

/Sanna

medarbetare på Nattsudd och TV

Annons:
Bergspuman
2010-03-13 22:27
#7

Jag gillar det där med den där Floyd, som åkte till en massa ställen o lagade mat, utomhus! Han är visst död nu.

Sen Två tjocka tanter, i England, som for runt i mc med sidvagn, och lagade mat - mycket onyttig mat, men jag gillade deras humor och distans!

DesK
2010-03-13 22:34
#8

Bergspuman, ja Floyd var en kul prick som tyvärr har gått ur tiden.

De där tanterna är härliga och jag tror att programmet heter: "Two fat ladies" Engelsk humor är ju ofta lite speciell. Glad

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Strumpa
2010-03-13 22:54
#9

Ja Floyds program var bra, det har gått mycket repriser med honom på BBC Lifestyle (främst när kanalen hette Food) och Two Fat Ladies var roliga att titta på helt enkelt, tyvärr avled en av dem i slutet av 90-talet.

Jag gillar verkligen The Hairy Bikers Cookbook också, när dom reser runt jorden och lagar mat.

Heston Blumenthal's program som handlar om att försöka få fram "perfekta" maträtter med hjälp av okonventionella metoder är underhållande på sitt sätt.

Hmm jag är en matprogramsnörd, helt klart Tyst

/Sanna

medarbetare på Nattsudd och TV

DesK
2010-03-13 22:56
#10

Strumpa berätta gärna mer om vad du hittar för intressanta matprogram Glad

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

MonisN
2010-03-14 01:11
#11

Hell´s kitchen är outstanding. Jag älskar Gordon!

Halv åtta hos mig ser jag varje måndag - torsdag, det är kul. Denna veckan var extra rolig när den där italienaren Mario var med. Där fick jag några goa skrattSkrattande Italienare äter mycket (och länge) och den maten som serverades hos de andra räckte inte för att mätta honom!

Solens mat ville jag inte heller missa. Two fat ladies har jag aldrig sett, men förstår att jag missat nåt, men jag tror inte jag har den kanalen.

Den som ställer många frågor ökar mångas visdom!

Medarbetare på foto.ifokus.


[SarahOhrn]
2010-03-15 19:31
#12

Jag valde Top chef för det brukar jag se nästan varje dag om jag ändå sittr vid tv:n. Men kom på nu i efterhand att ett program jag verkligen måste spela in eller passa in är "Halv åtta hos mig" , jag älskar det programmet och Helge Skoog :D Haha! Det fölejr jag JÄMT!

Linnea
2010-03-16 17:09
#13

Jag gillar Vad blir det för mat. Han är lite som jag fast värre. Inte så känslig alltså. Inte för att man ska äckla med maten men jag tycker det överdrivs för det mesta, det ska vara så rent så man kan knappt laga maten alls..

Skynda långsamt så går det fortare Sajtvärd på Fälttävlan

Annons:
Honestyisdead
2010-03-16 23:03
#14

#13 Ja vad är det man säger? "lite skit rensar magen" ;)

Linnea
2010-03-17 10:04
#15

#14 Japp och "det som inte dödar härdar". Glad

Skynda långsamt så går det fortare Sajtvärd på Fälttävlan

MartinO
2010-03-17 10:25
#16

#14 & #15 Min gamla hemkunskapslärare uppskattade kryddningen i mina bullar. Det var snus jag tappat i degen. Tyst

Sajtvärd för Foto

Sajtvärd för Fågelskådning

Honestyisdead
2010-03-17 10:51
#17

#16 haha Glad

[Sephrenia]
2010-03-22 19:42
#18

Hellskitchen är min favorit fast inte så informativ bara underhållning. Tycker annars att Leia eller vad hon heter har rätt spännande mat att visa upp Glad

[SarahOhrn]
2010-03-22 20:40
#19

#18 ah Leila gör goooda bra saker men hon är så töntig så jag blir arg! Haha

[Sephrenia]
2010-03-22 21:00
#20

#19 jo men om man struntar i henne och kollar på maten blir det bra, mitt och sambons internskämt om henne är "åååh så tar vi lite flingsalt, och så tar vi lite flingsalt - och vet ni vad som skulle passa så otroligt bra här? Det är jätte käckt med flingsalt!"

Annons:
[SarahOhrn]
2010-03-23 14:37
#21

#20 Haha! Ja, hon gör supermat och bak! Ser sååå gott ut. Men hennes fejkleende och snack, hahaa!

Upp till toppen
Annons: