Annons:
Etikettermenyermatsedlarmiddagstips
Läst 2093 ggr
Bergspuman
3/28/10, 11:53 PM

Middag för att impa

Om du ska bjuda några riktigt viktiga personer på middag, sådana som du väldigt gärna vill göra ett gott intryck på, t ex chefen med fru, eller dina blivande svärföräldrar - vad skulle du duka fram då?

Skrattande

Annons:
DesK
3/29/10, 12:27 AM
#1

Det beror ju väldigt mycket på vad för nationalitet middagsgästerna har!

Om vi tänker Svenska klassiker så rekommenderar jag Porterstek (Hirams!), Slottsstek eller kyckling med gräddsås.

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

[Tassy]
3/29/10, 12:39 AM
#2

Kräftsoppa och skagentoast som förrätt, lax i hummersås serverad på salladsbädd som varmrätt och sedan eventuellt något litet fruktigt/fräsht efteråt skulle jag kunna tänka mig att servera. Kanske något gott vitt vin till.

Chestnut
5/12/12, 7:57 PM
#3

Väcker denna intressanta tråd till liv igen. Vad bjuder man på när man ska imponera?

Till efterrätt skulle jag utan tvekan göra min chokladtryffeltårta, varmrätt får bli något fräscht så att man orkar tårtan sen Tungan ute

Med vänliga hälsningar
Chess

[Aquelegia]
5/12/12, 10:13 PM
#4

Jag har impat 3 gånger på rad nu på svärföräldrarna.
Första gången lagade jag skaldjurgryta som blev otroligt lyckat.
Andra gången lagade jag oxfilé med gratinerade "mushy potatoes" vitlökschampnijoner med mera och en whiskysås.
Sist igår marinerade jag kalkon och grillade vilket dom smälte för totalt. "godaste grillat" dom någonsin ätit fick jag höra, fast det var svärfar som grillade själva biten, jag beordade stekgrad dockFlört

För att snärja min sambo för några år sedan så bakade jag en tårta som svärföräldrarna föll pladask för hehe dom hann aldrig smaka på den då allt gick åt på festen men den fick så goda recensioner att dom sade "nästa år får du baka den igen" *hint hint* Dom hade dagen efter sagt "den flickan borde du bli ihop med"

Chefen är ju mina svärföräldrar så ja.

Upp till toppen
Annons: