Annons:
Etikettutanför-ämnet
Läst 6154 ggr
Honestyisdead
2010-03-23 16:17

Kryddaffär?

Jag gör nu mitt arbete i min 100 poängskurs. Jag har valt att skriva om kryddor, då främst de vanliga bladkryddorna i Sverige.

Här i Helsingborg har vi ingen ren kryddaffär och undrar om någon känner till en? Gärna en som har färska kryddor och torkade. Tänker nämligen göra en intervju.

Tack på förhand :)

Annons:
Maria
2010-03-23 22:25
#1

Curry House i Haga i Göteborg har all världens kryddor, såser och teerGlad

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

DesK
2010-03-24 09:19
#2

Hera Borgeby kryddgård säljer via postorder och de finns inom rimligt avstånd från Helsingborg. Sedan finns ju Krusmyntagården på Gotland  Glad

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Puhlo
2010-03-26 00:25
#3

Jag skulle vilja ha tips på kryddbutik i Stockholm, gärna i innerstaden.. Tebutiker har jag hur många som helst på lager, men kryddor är det svårare med.

DesK
2010-03-26 08:53
#4

Puhlo i Hötorgshallen finns flera butiker som säljer kryddor, sedan finns Stockholms aeter&essensfabrik på Wallingatan. Vill du ha färska kryddor i kruka, får du gå till någon välsorterad blomsterhandel. Nu på våren brukar de ha en hel del, utöver det vanliga sortimentet som finns i större livsmedelsbutiker.

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Upp till toppen
Annons: