OT - Off Topic

Kryddaffär?

2010-03-23 16:17 #0 av: Hera

Jag gör nu mitt arbete i min 100 poängskurs. Jag har valt att skriva om kryddor, då främst de vanliga bladkryddorna i Sverige.

Här i Helsingborg har vi ingen ren kryddaffär och undrar om någon känner till en? Gärna en som har färska kryddor och torkade. Tänker nämligen göra en intervju.

Tack på förhand :)

Sugen på att köpa eller sälja något? Klicka här!      
Relationer * HundarBodyart * Kvinna * Fiske * Viktminskning 
Har du frågor som rör iFokus och dess funktioner? -> Support!

Anmäl
2010-03-23 22:25 #1 av: Maria

Curry House i Haga i Göteborg har all världens kryddor, såser och teerGlad

/Maria

Anmäl
2010-03-24 09:19 #2 av: DesK

Hera Borgeby kryddgård säljer via postorder och de finns inom rimligt avstånd från Helsingborg. Sedan finns ju Krusmyntagården på Gotland  Glad

Anmäl
2010-03-26 00:25 #3 av: Puhlo

Jag skulle vilja ha tips på kryddbutik i Stockholm, gärna i innerstaden.. Tebutiker har jag hur många som helst på lager, men kryddor är det svårare med.

Anmäl
2010-03-26 08:53 #4 av: DesK

Puhlo i Hötorgshallen finns flera butiker som säljer kryddor, sedan finns Stockholms aeter&essensfabrik på Wallingatan. Vill du ha färska kryddor i kruka, får du gå till någon välsorterad blomsterhandel. Nu på våren brukar de ha en hel del, utöver det vanliga sortimentet som finns i större livsmedelsbutiker.

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.