Annons:
Etikettmatprat
Läst 4905 ggr
DEMNJA
4/3/10, 11:37 PM

Äcklig fisk i räkor!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Skalade pris räkor från Ica i godan ro när jag får upp denna!

En riktigt äcklig fisk låg i påsen! Jag äter mycket räkor men har aldrig råkat ut för detta tidigare. Är det vanligt att det slinker med såna här äckelpäckel fiskar?!

Hälsningar Anna

Medarbetare på Jättekanin ifokus

Rosågårdens kaniner

Annons:
DEMNJA
4/3/10, 11:38 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

En till…

Hälsningar Anna

Medarbetare på Jättekanin ifokus

Rosågårdens kaniner

Maria
4/3/10, 11:56 PM
#2

Eftersom fisk och räkor lever i samma vatten så är det nog inte så ovanligt. Jag har fått någon liten mussla med räkorna någon gång.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Åsa S
4/4/10, 12:24 AM
#3

Jag skulle också tro att det är ganska vanligt det är ju ofta maskiner som sköter det mesta i kedjan numera.

Jag skulle kolla på förpackningen och se om det finns någon mailadress, företag brukar uppskatta att få höra ifall det är något som inte är 100% ok med produkten då vet de ju vad de ska förbättra, ganska ofta får man ett tack + ett litet rabattkort. +Kanske de kan tala om vilken fisk det är.

MaMaMade
4/4/10, 2:04 AM
#4

Cool firre! Babykattfisk?

Jalking
4/4/10, 2:13 AM
#5

Håller på med rätt stora mängder räkor på jobbet. Den sortens små fiskar är inte speciellt ovanligt att man hittar. Även andra knubbiga riktigt gulliga små fiskar. Ibland också någon räka av annan art, mycket mörkare i färgen.

MaMaMade
4/4/10, 1:27 PM
#6

Jag brukar hitta de där "trilobit"-liknande sakerna i räkorna ibland. De brukar sitta mellan benen på dem, äter rommen kanske? Bara att plocka bort. (De jag tänker på kan man hitta i död fisk, lever alltså på as. Fick dissikera en sådan på biologin en gång i min, hum nåja, yngre dagar. Flört

Annons:
Honestyisdead
4/4/10, 3:24 PM
#7

HAr hänt någon gång, kontakta företaget.

Ibland kan man få med räkor som varit döda redan innan dom kokades, dom ska man absolut inte äta. Man kan bli riktigt sjuk.

DEMNJA
4/4/10, 3:49 PM
#8

#7 Vi har mailat dem så då får vi se om de svarar :)

Hur ser man om en räka varit död innan?

Hälsningar Anna

Medarbetare på Jättekanin ifokus

Rosågårdens kaniner

Honestyisdead
4/4/10, 4:08 PM
#9

HAr för mig att dom ska vara färglösa. Gråvita.

Maria
4/4/10, 4:12 PM
#10

#9 Fast blir inte även de döda räkorna rödfärgade vid kokning?

Och hur är det då med de färska okokta exempelvis frysta räkorna? Dom är ju garanterat dödaFlört

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Honestyisdead
4/4/10, 7:32 PM
#11

Det var en i fiskdisken som kallade dom nåt speciellt då jag fick se en sådan. Minns inte varför den var giftig, men i alla fall så var den inte rödfärgad.

Linda
4/6/10, 10:08 PM
#12

Hahaha vilken häftig fisk!

Kanske betyder tur, för hur ofta händer det?

Sovgott
4/11/10, 10:21 PM
#13

Stackars fisk! Den ser ut som ett litet monster.

Jag har hört att räkor som inte är böjda var döda när de kokades, men det kanske är fel?

Annons:
Upp till toppen
Annons: