Annons:
Etikettutanför-ämnet
Läst 2939 ggr
DesK
3/24/10, 11:19 AM

Prattråd helt OT

Nu startar jag upp en prattråd där vi kan snacka om allt möjligt som inte direkt har med mat att göra.

Imorse när vi vaknade var det -10 disigt och kallt, när vi gick på hundprommis vid 8.30-tiden var det strålande sol och några plusgrader, men nu har det mulnat. I eftermiddag ska jag träffa yngsta dottern på stan för lite shopping. Stackaren växer så det knakar, nu är det vårskor som gäller.

Vad har ni för er?

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Annons:
Honestyisdead
3/24/10, 2:52 PM
#1

Kom precis hem från ärenden, nu blir det kaffe och lunch, sedan ska jag plugga inför ett prov på fredag. Min dag kommer vara ganska tråkig.

Ikväll ska jag dock hem till min älskling och mysa.

[Tassy]
3/24/10, 3:02 PM
#2

Jag pluggar för fulla muggar, har ägnat mig alldeles för mycket åt iFokus på senaste Oskyldig

DesK
3/24/10, 4:17 PM
#3

Hera vad ska du ha prov på?

Tassy fattar inte alls vad du menar Oskyldig Flört

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Honestyisdead
3/24/10, 4:22 PM
#4

Desk; livsmedel B

DesK
3/24/10, 4:23 PM
#5

Okej, då ska jag hålla tummarna och önskar dig lycka till! Glad

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

[Tassy]
3/24/10, 5:15 PM
#6

#3 Näe jag vet nog inte ens själv, iFokus är ju allt annat än beroendeframkallande *ironisk* Cool

Annons:
Bergspuman
3/24/10, 9:15 PM
#7

Jag har haft utvecklingssamtal med min chef idag, det gruvade jag mig för och hade negativ inställning till. Men det blev mycket bättre än vad jag någonsin hade förväntat mig! Jag ska få gå en kurs, jag ska få åka på studiebesök, jag får ett kul specialuppdrag.

Ikväll händer väldigt lite. Läser böcker och kopplar av.

DesK
3/25/10, 11:00 AM
#8

#7 Vad skönt att det gick bra! Berätta gärna om kursen, studiebesöket och specialuppdraget Glad

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Honestyisdead
3/25/10, 1:56 PM
#9

Idag var jag i skolan och pratade med min lärare om mitt projekt arbete, nu känns de lite bättre än igår då jag vart alldeles överväldigad.

Åt precis grillad kyckling och potatissallad i det fina vädret. 14 grader ute :)

Bergspuman
3/25/10, 3:11 PM
#10

#8 OK! Jag är ju speditör och logistiker, som får sitta och schackra om frakter, alltså köpa frakt. Så kursen blir i förhandlingsteknik Glad. Studiebesöket blir hos någon av våra speditörer, som jag hoppas tar med mig till ett av rederierna och till hamnen.

Specialuppdraget går ut på att ta reda på hur vårt företag smidigast och enklast kan sköta våra import/export till Kina, eftersom vi har så mycket tillverkning där. Kina är ett land med ganska krånglig handelslagstiftning, det gäller att känna till möjligheter och kryphål. Att ringa samtal, ta reda på information, gräva och luska och sammanställa en rapport känns som en intressant utmaning!

Sedan fick jag högsta betyg i Performance, alltså en utvärdering av mina arbetsinsatser. Det var himla kul!

Tyvärr kräver ju jobbet ganska mycket av mig, så jag får inte så mycket energi över till Matlust, det är väl nackdelen!

Ikväll ska vi till Västerås jag och älsklingen, gå på härlig konsert och ligga över natt på ett trevligt hotell. Fredagen är jag helledig från jobbet. Ska bli SÅ skönt!

DesK
3/25/10, 3:15 PM
#11

Så intressant! Det måste vara ett spännande jobb  Glad

Matlust finns kvar och du kikar in när du har tid.

Ha en riktigt skön och trevlig kväll! Glad

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

DesK
3/26/10, 2:03 PM
#12

Nu vill jag önska alla en riktigt skön och trevlig helg! Hoppas att ni får något gott! Glad

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

[Tassy]
3/26/10, 2:16 PM
#13

Något gott blir det här! Skagenröra till lunch, rester från igår. Blev så sugen när jag såg artikeln här inne Skrattande

Annons:
DesK
3/26/10, 2:53 PM
#14

Åå det var ju en riktig lyxlunch! Skrattande

Måste bara få tipsa om Salassos senaste verk inne på Matbröd

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Bergspuman
3/26/10, 10:06 PM
#15

Nu är jag hemma igen! Konserten var härlig och magnifik. Men Ian Gillan som Jesus är den enda möjliga sångaren för mig, tyvärr. Ingen skriker så vackert som han Glad.

Har just vinkat av särbon, han skulle hem och sova lite inför tennistränarjobbet imorgon.

Vi åt nybakade scones förut, jag kan tipsa om att blanda i havregryn i dem istället för grahamsmjöl, eller enbart vetemjöl, jättegott och saftigt!

DesK
3/26/10, 10:11 PM
#16

Tjena kompis! Skrattande Ian Gilian är fullständigt magnifik! Trodde nästan att jag är ensam om denna åsikt… Flört

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Bergspuman
3/26/10, 10:16 PM
#17

Nä då, min särbo fullkomligt dyrkar Ian Gillan, samt Deep Purple!

Jag gillar också Gillan, men är inget fan av Deep Purple. Gillan är förmodligen den mest begåvade rocksångare som världen har fått se de senaste 40 åren. Synd bara att han inte vårdat sin röst som han borde..!

Basset1
3/26/10, 11:05 PM
#18

Hej ! har varit borta och haft fullt upp ,men mina dagar kan bli lite konstiga som i dag blev det att kliva upp kl 0400 och fara iväg till göteborg,ca 40 mil enkel resa . Jobba i ett par timmar och sen full fart hem till företaget och packa om bilen för att åka på nästa jobb som kan vara i uppsala eller någon annanstans i sverige !så mitt jobb är ifrån skåne till nedre norrland så det blir en hel del farande.

Johan

 

Medarbetare på matlust

storost
3/27/10, 12:51 AM
#19

Ian Gillan *tummen upp* men också David Coverdale var super bra.

Vänliga hälsningar Stephan

min egen hemsida.

DesK
3/27/10, 9:52 AM
#20

Johan jag säger till dig som jag tidigare sa till Bergspuman att du kikar in här när du har tid Glad Jag vill ju inte uppmana till trafikfarligheter Flört Tyst

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Annons:
DesK
3/28/10, 2:33 PM
#21

Stephan jag instämmer! Glad

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Bergspuman
3/28/10, 2:49 PM
#22

Idag har jag ÄNTLIGEN kommit mig för med att sortera och arkivera alla papper som hör till hushållsekonomin: bankavier, räkningar, fakturor, skatter, studielån, osv. Har haft en stor påse med flera års papper.

Avskyr ju att arkivera, men det är grymt skönt att få det gjort! Känner mig SÅ nöjd med mig själv! Och det är härligt att samtidigt få slänga en del som har några år på nacken, rensa i pärmarna.

Nu ska jag gå och handla och slänga sopor och göra något annat som inte gjorts på länge: panta tomglas och burkar.

I eftermiddag är det tvättstuga.

Idel nyttiga och välbehövliga sysslor.

Tror jag ska belöna mig med kanske nybakta scones i eftermiddag!

[Tassy]
3/28/10, 2:57 PM
#23

Wow Bergspuman! Tar du här också när du är klar? Skrattande

DesK
4/7/10, 8:26 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#24

Nu är det vår här i Falun Glad

Cykel och moppe är framtagna och i ordninggjorda och tjejerna tar nu en provrunda. Här ett bildbevis på vårblommor.

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

DesK
8/28/10, 1:11 PM
#25

Sommaren går mot sitt slut och hösten närmar sig med förhoppningsvis vackert höstväder som ger många tillfällen till picknick och foto. Glad

Hur har din sommar varit?

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Bergspuman
8/28/10, 1:17 PM
#26

Min sommar har varit JOBBIG.

Jag fick arbeta alldeles för mycket så jag gick in i väggen och fick en depressionssvacka. Nu känner jag mig OK igen men jag fick mig en tankeställare. Ska bli bättre på att säga NEJ i fortsättningen, och lära mig känna igen tecknen i god tid så det inte går så långt.

Men eftersom jag har sen semester så blir sommaren även LÅNG, och det är roligt! På det här sättet känns det som om jag kan förlänga den och njuta av den mycket mer.

DesK
8/28/10, 2:04 PM
#27

Skönt att du känner dig okej igen Glad Inget ont som inte också för något gott med sig Flört

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Annons:
DesK
8/28/10, 9:24 PM
#28

Puh äntligen har jag målat det där elementet som jag har retat mig på länge att det såg så trist ut Skrattande

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

[Tassy]
8/29/10, 1:47 AM
#29

Pust stånk och stön! Är mitte uppe i flytten nu, och på måndag börjar skolan. Fullt ös medvetslös här! Tungan ute

storost
9/1/10, 10:04 PM
#30

I den här veckan är det söm som vi lär oss. Skarvsöm gick mycket bra men broderie Obestämd - inget för mig. Nästa vecka ska bli spännande, då är det smide som är på planen.

Vänliga hälsningar Stephan

min egen hemsida.

DesK
9/3/10, 10:40 AM
#31

#30 He he broderi, men du är ju så kunnig i mycket annat, matkonst, foto, bakning och så vidare Glad

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Bergspuman
9/3/10, 1:06 PM
#32

Idag ska jag ut i skogen och leva svamp!

Har inga förhoppningar om att hitta något just, Uppland har ju drabbats så hårt av torkan, men har jag tur får jag i alla fall såpass att jag kan göra en liten måltid med svamp ikväll!

Har varit dyngförkyld hela veckan, men börjar känna mig bättre nu.

Och så har jag nu beställt ny kyl/frys och ny spis med häll som levereras onsdag nästa vecka! Glad

DesK
9/4/10, 11:20 AM
#33

Bergspuman hoppas att du hittade någon svamp!

Inatt har vi haft höstens första nattfrost, när vi vaknade imorse var gräsmattan alldeles gnistrande vit. Nu har vi en sån där härlig höstdag med klarblå himmel, hög luft och sol Glad

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Bergspuman
9/4/10, 12:37 PM
#34

O ja! Jag hittade ca 1,5 liter gula kantareller och ett par liter fin blandsvamp, bland annat blodriskor, blek taggsvamp och sandsopp. Glad

Men svampsäsongen har kickat igång SENT hos oss. Alla svampar jag hittade, var SMÅ.

Däremot lämnade jag ett 100-tal små gula kantareller, så det blir nog storskörd om en 2-3 veckor förutsatt att det fortsätter regna då och då, och inte är för kallt.

Idag blir det lunch på Skarholmens restaurang med en väninna.

Solen skiner men det är ganska kallt.

Annons:
DesK
9/4/10, 12:57 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#35

Önskar dig en riktigt trevlig och god lunch! Glad

Hittade just ett foto från förra hösten på vår lönn

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Chestnut
9/5/10, 8:06 PM
#36

Vi befinner oss mitt uppe i en flytt så idag har jag försökt boka in visningar i början av veckan, hjälpt mamma med att packa och bakat bröd (små brödbullar gjord på råg, vete och mängder av timjan i) Glad

Suttit då och då och försökt skriva en spanskainlämning med, men är så ringrostig när det gäller spanskan så det går inte bra alls Skäms 

Lite för kallt för mig att vara ute idag men har gjort några tappra försök till att klippa det vildvuxna gräset (för högt för gräsklipparen så vi får klippa för hand med sax) och dra upp ogräs ur rabatten.

Skulle behöva att varje dygn var minst 48 timmar nu Obestämd

Med vänliga hälsningar
Chess

DesK
9/5/10, 8:16 PM
#37

#36 Låter kämpigt, lycka till med flytten! Glad Brödrecept är jag alltid intresserad av Oskyldig Låter spännande med timjan i bröd.

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Honestyisdead
9/7/10, 8:38 PM
#38

Äntligen blir det riktig kräftskiva på lördag :) Är på tiden!

DesK
9/7/10, 8:43 PM
#39

Hera ta gärna några foton och visa oss här! Glad Vi har brist på bra kräftfoton, så alla bidrag mottages tacksamt Glad

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Honestyisdead
9/7/10, 9:36 PM
#40

Ska försöka komma ihåg det Glad Och att ladda kameran.

DesK
9/7/10, 9:48 PM
#41

Ja snälla Hera gör det Glad Ähum tror det är bättre och enklare att ladda kamerabatterierna Flört Tyst

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Annons:
Honestyisdead
9/7/10, 10:15 PM
#42

haha Tungan ute

Chestnut
9/7/10, 11:08 PM
#43

#37 Tack Glad Ska lägga ut receptet på matbröd när jag hinner/orkar, det blev riktigt lyckat!

Med vänliga hälsningar
Chess

DesK
9/7/10, 11:12 PM
#44

#43 Ja tack gör gärna det, men känn ingen stress Glad Gör det när du hinner och orkar Glad

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

DesK
9/8/10, 4:24 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#45

Som en del av er redan vet så fotograferar jag en del. Här är en bild på min blommande oregano som fick mycket besök Glad

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Honestyisdead
9/10/10, 3:14 PM
#46

Blir inga foton från kräftskivan, det blir nämligen ingen kräftskiva Gråter Mormor har fått propp i hjärnan, så min mamma orkar inte ha fest.

DesK
9/10/10, 3:32 PM
#47

Hera å så tråkigt för dig och din familj, med din mormor Gråter Kräftskiva kan ni ha någon annan gång, finns ju kräftor att köpa året om numera Glad

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Honestyisdead
9/10/10, 3:36 PM
#48

Mest tråkigt för min mamma, men hon ska nog åka till finland på måndag så hon får träffa sin mamma. De tre närmaste dygnen är kritiska.

Får nog äta kräftor imorgon ändå, dom är ju tinade allihop. Snacka om att vi får kränga. 4 pers istället för 8.

Annons:
DesK
9/10/10, 3:39 PM
#49

Då kan du kanske ta någon bild i alla fall på kräftorna Glad

Ja de första dygnen är alltid mest kritiska, vi får tänka på din mormor och mamma.

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Honestyisdead
9/10/10, 8:12 PM
#50

Tack DesK :)

Idag kokte jag mina havskräftor. Smakade bra redan nu, säkert ännu bättre efter natten :) Första gången jag gör något sådant.

DesK
9/14/10, 1:31 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#51

Idag fick jag denna tavlan med posten. Det är Morgaine, Sajtvärd för Konstnärer, som har målat den. I tråden Ett stilleben kan ni se hur den blev till.

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

DesK
10/2/10, 7:46 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#52

Idag har vi varit på Rättviks marknad och vår Volvo har fått en lillebror Glad

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Chestnut
10/2/10, 7:52 PM
#53

Idag har även vi köpt bil!

En mossgrön Renault Clio står numera på uppfarten Skrattande

Med vänliga hälsningar
Chess

Upp till toppen
Annons: