Annons:
Etikettveggo-vegetariskt
Läst 3442 ggr
Maria
5/13/10, 2:46 PM

Svensk Pesto

Denna varianten måste jag prova. Låter jättegott tycker jagGlad

Pesto på svenska

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
DesK
5/13/10, 3:32 PM
#1

Den måste jag också testa. Låter jättegott Tungan ute och det går nog bra med vilken vällagrad Svensk ost som helst. Glad

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Maria
5/13/10, 3:37 PM
#2

Förmodligen men Västerbotten kallas ju ändå "Sveriges Parmesan"Flört

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

DesK
5/13/10, 5:04 PM
#3

japp men för somliga människor kan Västerbotten ha en lite för skarp smak Flört

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

SaraC
5/18/10, 1:42 AM
#4

Måste också testa, älskar både pesto och västerbottensost!

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

storost
5/19/10, 5:17 PM
#5

Måste också testa, men med en annan ost - utan tillsatser.

Vänliga hälsningar Stephan

min egen hemsida.

Åsa
5/22/10, 12:19 PM
#6
# 5 Har du tips på goda hårdostar utan tillsatser så blir jag glad! Glad
Annons:
storost
5/23/10, 12:50 AM
#7

#6 Ja, det har jag: Parmesan, Sbrinz, Gruyère, Compté, Manchego, Provolone, Appenzeller, Emmentaler sen finns det milda ostar från Willys Gräddost och Heinrichstaler och Åseda från Arla. Enligt Arla har deras ekologiska ostar inga tillsatser och enligt Milko har ostar från ostkompaniet inga tillsatser. Boxholms krav har inte heller några tillsatser enligt tillverkaren.

Vänliga hälsningar Stephan

min egen hemsida.

Maria
5/23/10, 10:22 AM
#8

Vad innebär utan tillsatser och vilka tillsatser pratar vi om?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

storost
5/23/10, 1:00 PM
#9

Jag pratar om E202, E235 och E251. Dessa ämnen behövs inte i ostar, bara om man inte arbetar verkligen hygieniskt.

Utan tillsatser innebär att man bara har använt mjölk och grädde, mjölksyrabakterier och löpe. Sen finns det E509 som en del använder för att få ut mer ost från samma mängd mjölk efter mjölken har pastöriserats. Ur råmjölk får man mest ost utan tillsatser, men det finns en risk att det blir en feljäsning, därför pastöriserar mejerierna mjölken och tillsätter kalciumklorid under ostprocessen.

Vänliga hälsningar Stephan

min egen hemsida.

Maria
5/23/10, 2:14 PM
#10

OK, tackGlad

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Maria
6/6/10, 9:31 PM
#11

Jag gjorde denna Peston igår och den blev väldigt god men sååå mycket.

Receptet kan gott och väl halveras eller rentav bara göra en fjärdedelFlört

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

DesK
6/6/10, 9:39 PM
#12

Den har god hållbarhet i kylen Flört Jag testgjorde en halv sats idag med lagrad prästost och den blev också god och den gick åt Tungan ute

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Upp till toppen
Annons: