Annons:
Etikettfågel
Läst 2028 ggr
Maria
5/9/10, 7:12 PM

Kycklingfärsbiffar

Idag gjorde jag sonens goda kycklingfärsbiffarGlad

3 kycklingfiléer

1 gul lök

några kvistar bladpersilja

10-15 färska basilikablad

några kvistar oregano (eller andra färska örter)

1 ägg

1-1/2 teskedar salt

1 tesked chiliflingor

Gör allt i småbitar och kör till en jämn smet i matberedaren. Forma biffar och stek i ganska mycket olja så att de nästan blir halvfriterade.

Servera med kryddigt ris och  tomatsås + sallad.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
DesK
5/9/10, 7:44 PM
#1

Låter också jättegott Glad Har aldrig tänkt på att man kan göra så med kycklingfiléer. Detta ska jag snarast pröva att laga för min sambo är lite trött på stekta eller grillade kycklingfiléer om han inte får jordnötssås till Flört

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Maria
5/9/10, 7:48 PM
#2

Jag hade heller aldrig tänkt på att man faktiskt kan göra färs på mer än kött och fiskFlört

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Honestyisdead
5/9/10, 9:56 PM
#3

Jag köper hellre färdig färs då, känns inte som jag kan få rent matberedaren nog om där varit kyckling ;)

Maria
5/9/10, 9:58 PM
#4

Va!! Det är ju bara att köra bunkarna i diskmaskinenFlört

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Honestyisdead
5/9/10, 10:02 PM
#5

Mm, har man den lyxen så Glad

Maria
5/9/10, 10:27 PM
#6

#5Skrattande

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Upp till toppen
Annons: