Annons:
Etiketterrådtips
Läst 2106 ggr
Mitralis
2010-05-23 21:33

Recept till form

Har rotat reda på en oval pyrexform i glas som är 34x24 och några centimeter hög. Den rymmer cirka 3 liter.

Vill gärna börja använda den för den har en fin silverfärgad hållare med lock. Anledningen till att jag inte använt den så mycket är för att jag tycker att den är stor och jag har inga recept som jag vet passar till en sådan här form.

Nu undrar jag om det är någon som har något bra recept som passar en form med den här storleken.



Annons:
DesK
2010-05-23 22:45
#1

Denna form bör funka bra till exempelvis en stek som ska ösas och större gratänger. Moussaka borde vara fint att göra i den formen Glad Oxfilé Provencale eller samma rätt fast med fläskfilé istället - Fläskfilé Provencale blir det väl då Flört Ugnsrostade grönsaker är också gott Tungan ute

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

KimE
2010-05-24 11:14
#2

Jag brukar göra köttfärslåda. Skivar potatis och lägger som botten. På med stekt köttfärs cika 500 gram. Lägger lök, hackade grönsaker. Sen lägger jag ett lock med potatis och lite ost, en skvätt mjölk eller grädde. In i ugnen på 225 grader tills potatisen är färdig cirka 40 minuter. Valfri kryddning jag gillar svartpeppar och koriander.

Mitralis
2010-05-24 23:56
#3

Bra tips. Tack!Glad



Upp till toppen
Annons: