Annons:
Etiketterfärskorv
Läst 2388 ggr
Maria
7/19/10, 4:20 PM

Dragonbiffar

En maträtt som följt med oss i många år ska jag göra idagGlad

Dragonbiffar är blandfärs blandat med rikligt med dragon torkad/färsk eller blandat. Ägg, lite vatten, salt och peppar. Ev. en tesked potatismjöl för att binda färsen. Smaka av.

Stek biffarna och tag upp dessa ur pannan. Häll i vispgrädde, lite mer dragon och pressad citronsaft. Salta och peppra Lägg i biffarna. Puttra några minuter och smaka av såsen.

Serveras med potatis (eller ris) en sallad och citronklyftor att pressa över.

JättegottGlad

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
DesK
7/19/10, 6:58 PM
#1

Det låter jättegott Tungan ute Jag gör liknande biffar med vitlök i och det blir också gott Glad

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Maria
7/19/10, 8:39 PM
#2

Ja, förmodligen kan man blanda i vad man tycker om för smaker. Det kan ju liksom inte misslyckasFlört

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

pyromanen
7/19/10, 9:28 PM
#3

Låter gott, måste testas! Tackar för tipset Glad

Mina favo är köttbullar med jättemycket hackat persilja i. Ungefär lika mycket hackat persilja i volym som köttet. Bruker även ha i lite chilipulver. Om det är lammfärs även vitlök, men oftast blir det vanlig blandfärs. har även i dom vanliga köttbullsingredienser (hackat lök, salt, peppar, ströbröd och ägg.)

[Tassy]
7/19/10, 9:33 PM
#4

Jag brukar göra en liknande variant, som jag gör en enkel tomatsås till som de får sjuda i på slutet. Lite hackade (avsilade) tomater blandat med grädde och soya. Smask! Tungan ute

För att slippa ägget tar jag bara lite extra potatismjöl helt enkelt.

Honestyisdead
7/19/10, 10:48 PM
#5

Jag gillar inte själv dragon, men det blir jättegott med basilika också Glad

Maria
7/23/10, 3:08 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Här kommer en bild på biffarnaGlad

(Har äntligen laddat upp bilder)

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
[Tassy]
7/23/10, 10:02 PM
#7

åååh, vilken sommartallrik! Skrattande

Upp till toppen
Annons: