Färs & korv

Dragonbiffar

2010-07-19 16:20 #0 av: Maria

En maträtt som följt med oss i många år ska jag göra idagGlad

Dragonbiffar är blandfärs blandat med rikligt med dragon torkad/färsk eller blandat. Ägg, lite vatten, salt och peppar. Ev. en tesked potatismjöl för att binda färsen. Smaka av.

Stek biffarna och tag upp dessa ur pannan. Häll i vispgrädde, lite mer dragon och pressad citronsaft. Salta och peppra Lägg i biffarna. Puttra några minuter och smaka av såsen.

Serveras med potatis (eller ris) en sallad och citronklyftor att pressa över.

JättegottGlad

/Maria

Anmäl
2010-07-19 18:58 #1 av: DesK

Det låter jättegott Tungan ute Jag gör liknande biffar med vitlök i och det blir också gott Glad

Anmäl
2010-07-19 20:39 #2 av: Maria

Ja, förmodligen kan man blanda i vad man tycker om för smaker. Det kan ju liksom inte misslyckasFlört

/Maria

Anmäl
2010-07-19 21:28 #3 av: pyromanen

Låter gott, måste testas! Tackar för tipset Glad

Mina favo är köttbullar med jättemycket hackat persilja i. Ungefär lika mycket hackat persilja i volym som köttet. Bruker även ha i lite chilipulver. Om det är lammfärs även vitlök, men oftast blir det vanlig blandfärs. har även i dom vanliga köttbullsingredienser (hackat lök, salt, peppar, ströbröd och ägg.)

Anmäl
2010-07-19 21:33 #4 av: [Tassy]

Jag brukar göra en liknande variant, som jag gör en enkel tomatsås till som de får sjuda i på slutet. Lite hackade (avsilade) tomater blandat med grädde och soya. Smask! Tungan ute

För att slippa ägget tar jag bara lite extra potatismjöl helt enkelt.

Anmäl
2010-07-19 22:48 #5 av: Hera

Jag gillar inte själv dragon, men det blir jättegott med basilika också Glad

Sugen på att köpa eller sälja något? Klicka här!      
Relationer * HundarBodyart * Kvinna * Fiske * Viktminskning 
Har du frågor som rör iFokus och dess funktioner? -> Support!

Anmäl
2010-07-23 15:08 #6 av: Maria

Här kommer en bild på biffarnaGlad

(Har äntligen laddat upp bilder)

/Maria

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.