Annons:
Etiketterfiskskaldjur
Läst 13363 ggr
Maria
7/16/10, 4:03 PM

Spirr

Idag har jag för första gången i sommar fått tag i Spirr hos fiskhandlarnGlad

Spirr är småmakrill som är allra godast att helstekaGlad

Vi ska ha egen stuvad Mangold till…

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
pyromanen
7/16/10, 6:58 PM
#1

Mums vad gott det låter!  Älskar både stekt makrill och mangold. Mangold har vi i lannet också, men färsk havsfisk är ju tyvärr lite bökigt att fixa här mitt i skogen.  Det kan jag sakna som är uppväxt vid havet!  Det finns litegran vissa veckodagar på konsum 15 kilometer bort, för ett större urval alla dagar är det 5 mil hemifrån!  Vänern finns ju här, och vi äter fisk från Vänern och min man fångar en masa gös på höstarna.  Men jag är lite otacksam för jag tycker inte gös smaker nåt särskild och saknar havsfisk istället.

Igår testade vi nåt gott vi inte provat förrut. Vi grillade en av våra "egentillverkade" tuppar.   Vi har alltså höns och de tuppar som blir bruker vi äta upp, men av nån anledning har vi aldrig testat grilla nån förrut, jag har nog trott det skulle bli för hårt och torrt.  Och visst blev den klart hårdare än en köpekyckling men också med SÅ mycket mer smak!!  riktigt gott var det!

Maria
7/18/10, 3:50 PM
#2

#1 Spännande med grillad tuppGlad

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Bergspuman
7/18/10, 7:47 PM
#3

Spirr och grillad tupp! Vad man får lära sig! Spirr hade jag aldrig intill idag hört talas om!

Stirr, för laxyngel i ett visst stadium kände jag till.

Intressant! Hoppas det blev gott! Glad

Maria
7/23/10, 3:06 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Här kommer en bild på när vi stekte makrill uteGlad

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Bergspuman
7/24/10, 10:09 PM
#5

Tack vare ditt inlägg Bumbleboo lärde jag mig ett nytt ord. Och gissa vad - idag när jag löste korsord, vad dyker upp för fråga om inte: Småmakrill, 5 bokstäver. Det kunde jag ju hi hi Skrattande.

Maria
7/24/10, 10:21 PM
#6

#5 haha, det är bra med datorvärlden emellanåtFlört

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Upp till toppen
Annons: