Annons:
Etikettermenyermatsedlarmiddagstips
Läst 1366 ggr
Bergspuman
2010-06-27 23:50

Midsommarmenyn

Som jag nämnde förut, ska jag lägga ut den meny jag bjöd på igår på midsommardagen.

Färskpotatissalladen har jag redan berättat om vid några tillfällen, samt min specialdressing på olja, vinäger, vatten, kapris, klippt gräslök, rivet citronskal, örtsalt och citronpeppar. Den är en succé varenda gång.

Jag kokade även gröna linser, och blandade ner hackade morötter och hackad vitlök som jag fräst i olja ihop med lite kryddor, i dem. En god och mustig sallad.

Sedan hade jag tänkt mig en tomatsallad med mosad avocado. Men avocadon hade inte hunnit mogna ännu, så jag fick improvisera och SKALA den, hacka köttet och köra det i mixern. Det blev alltså tomatsallad med finhackad avocado, ha ha, men det blev gott!

Till allt detta hade jag varmrökta böcklingfiléer. Fruktansvärt gott.

Och så hade jag gjort en ciderbål.

Ah! Skrattande

Annons:
DesK
2010-06-28 00:09
#1

Gör om det där och jag kvistar över på direkten Tungan ute Skrattande Tyst

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

[Tassy]
2010-07-02 00:47
#2

Här blev det olika sorters sillar, gravad lax, kallrökt lax (tror jag det heter?), nubbesallad, grillad kyckling, grillad karré, potatisgratäng, en stor och härlig sallad med färsk mango, rabarberpaj med vaniljvisp, jordgubbar och glass.

Upp till toppen
Annons: