Annons:
Etikettmatprat
Läst 1805 ggr
[Tassy]
7/15/10, 9:08 PM

Kall mat - söker inspiration

Hej allesammans!

I helgen ska jag ut och resa, ska på stor släktträff. Resan blir lång och på grund av allegi så blir det troligen inte utemat på vägen, så jag behöver tips på färdkost, lämpligen kall mat.

Väl framme serveras tjälknöl + potatissallad, så anda förslag mottages tacksamt. Helst ingen sallad.

Dom flesta recept kan jag själv anpassa efter mina allergier, det är bara just insiprationen jag saknar.

Någon som har något smaskigt tips?

Annons:
DesK
7/15/10, 9:34 PM
#1

Till utflykter gör jag ofta riktigt grovbröd i rätt små kakor som jag sedan fyller med till exempel tonfiskröra, fåroströra eller någon annan god röra. Vill eller hinner du inte baka själv finns det ju liknande bröd att köpa i de flesta affärer. Jag tror att de heter rågkusar eller något liknande.
Man kan också fylla färdiga baguetter med någon god röra Glad
Vill du inte ha så mycket bröd kan du också göra skinkrullar som du fyller med exempelvis färskost.

Ha så trevligt på släktträffen! Glad

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

storost
7/16/10, 12:19 AM
#2

ost lindad i schwarzwaldskinka eller kokt skinka

alla typer av sandwiches

kokta ägg

choklad-hotdog (typ hotdogbröd med en chokladpinne i)

kall kokt potatis med röra

kall soppa (till exempel minestrone)

grönsakssushi

strimmlade grönsaker med röra

Ha det så bra på släktträffen!

Vänliga hälsningar Stephan

min egen hemsida.

[Tassy]
7/16/10, 1:57 PM
#3

tack så mycket för tipsen bägge två! Det hjälpte. Nu blir det till att förbereda inför morgondagen. Skrattande

Upp till toppen
Annons: