Annons:
Etikettveggo-vegetariskt
Läst 1455 ggr
Bergspuman
8/9/10, 8:54 PM

Köpte primörer

Fick ett sådant sug efter grönsaker idag, troligen för att jag inte orkat äta sådant på drygt 1 vecka nu.

Så jag for och handlade färska rödbetor, färska morötter, ljusgrön blomkål och nyskördade gröna bönor, som jag ångkokar nu. Tänkte fräsa wokkött till det ihop med mina futtiga små gula kantareller.

Jag orkar inte bekämpa depressionen om jag inte äter!

Lika bra att kosta på sig bra mat, det får kosta lite!

Färska rödbetor MUMS!

Annons:
DesK
8/9/10, 9:14 PM
#1

Å vad gott det låter Tungan ute Tur att vi ska handla imorgon, jag fyller på min inköpslista och ändrar i veckans matlista. Det får bli ångkokta grösaker med kryddsmör någon av de närmaste dagarna.

Det är klart att du ska äta ordentligt och kosta på dig bra mat Glad

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

AlbaStiffler
8/10/10, 2:58 PM
#2

Testa att abbonnera på en grönsakslåda vetja. Jag kör en låda från arstiderna.com (Årstiderna). Då får jag färska primörer året om Glad Så bra, och då anstränger man sig verkligen för att hinna äta upp alla grönsaker tills nästa låda kommer, så man äter nån/några sorter varje dag. Plus att man varierar sig mer än de vanliga man köper i affären. rekommenderas starkt, plus att de har en ofantligt bra och färsk kvalité. Glad

Bergspuman
8/10/10, 3:02 PM
#3

Vilket bra tips! Tack!

Förresten hade jag glömt vilket starkt färgämne det finns i rödbetor, snacka om chock jag fick i morse efter toabesök! Förvånad

Maria
8/10/10, 6:50 PM
#4

Det lät underbart gott och jag är också en stor älskare av rödbetor.

Färgen sätter sig dock både på utsidan och insidan av kroppenFlört

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Upp till toppen
Annons: