Annons:
Etikettfågel
Läst 20432 ggr
Honestyisdead
2010-11-03 17:56

Frysta kycklinggfiléer

Är det någon som vet hur länge man ska ha stora frysta kycklingfileér i ugnen?

Har själv ingen aning om hur lång tid det tar då dom är djupfrysta.

Annons:
MaMaMade
2010-11-03 19:18
#1

Jag brukar köra sisådär 1½ timme på ett ungefär, man får kolla regelbundet, kanske en kvart till om de är jättestora. Idag körde jag mindre filéer i ugnen hos min brukare och de tog 1 timme och 15 minuter från fryst tillstånd.

Honestyisdead
2010-11-03 19:42
#2

En och en halv timme? Så länge har jag ju inte ens inne en hel Förvånad

Det löste sig, jag tinade dom i min nya micro, blev jättebra. Glad

MaMaMade
2010-11-03 19:48
#3

Det tycker jag behövs om de är djupfrysta.

Gick det utan att de blev halvt kokta? Här blir det aldrig bra att tina i micron, inte om man vill ha dem ganska rejält tinade. Men så har vi en urgammal micro också, kanske de moderna är bättre!

Honestyisdead
2010-11-03 19:53
#4

#3 Ja, den blev bra tinad och inte kokt någonstans, inte ens i den tunaste delen Glad Mycket nöjd måste jag säga Glad

Paltn
2010-11-06 00:38
#5

Brukar tillreda (tinad) kycklingfile i foliepaket, fyll filén med vad helst du tycker är gott, ädelost, annanas, lök vadsomhelst, bara skära några snitt och trycka in vad du helst önskar sen packa ihop (glöm inte smörja in lite i olja först) Släng in dem i ugnen på cirka 200-220 grader och sen gå och gör vad du vill, tar cirka 1 timme, men går utan problem att "glömma" bort bra  över tiden och de är lika bra då du tar ut dem i alla fall, innan du tar ut dem så öppnar du paketen och sätter lite färg på kycklingen, blir väldigt tråkigt vit kyckling annars.

// Paltfan

DesK
2011-01-22 12:33
#6

De nya mikrovågsugnanrna har ofta en bra upptiningsfunktion, annars kan man också tina fryst kött eller kyckling i varmt vatten. Vi gör då och då kycklingfiléer i foliepaket på grillen, det är också gott Glad

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Annons:
Vosjes
2011-01-22 14:12
#7

Jag brukar stoppa in den frysta kycklingfilén i ugnen direkt, den blir saftigare tycker jag.
I min ugn tar det mellan 45 minuter - 1 timme för kycklingen att bli helt klar med en fin yta.

Annars tinar vi kycklingen i microvågsugnen och det går jätte bra.
I de äldre microvågsugnarna blir köttet väldigt konstigt tycker jag.

Med vänliga hälsningar, Sophia
Medarbetare på Matlust och Exotiska djur

rebz
2011-01-22 16:08
#8

Vi brukar alltid lägga fram filéerna ett par timmar innan så de hinner tina tills det är dags att laga maten Tungan ute

Kamera: Canon EOS 760D
Objektiv: Canon 10-18mm, Canon 18-55mm, Canon 24mm, Canon 50mm, Tamron AF 55-200mm
Blogg: http://www.jarnefjordfoto.blogg.se

MonisN
2011-01-25 08:33
#9

Varför inte använda en köttermometer? Då blir köttet perfekt stekt och mycket saftigt.

Den som ställer många frågor ökar mångas visdom!

Medarbetare på foto.ifokus.


Upp till toppen
Annons: