Annons:
Etikettbilder
Läst 7213 ggr
Honestyisdead
10/31/10, 9:13 PM

Sugen?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Någon som är sugen? :)

Annons:
Honestyisdead
10/31/10, 9:14 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

en till

Åsa S
10/31/10, 9:18 PM
#2

Ja varför inte struts är ju gott det har jag testat, zebra lär säkert vara gott det med, man kan ju äta häst, pytonorm låter inte så hemskt det heller, testar nog hellre pytonorm än sniglar (urk för de små slemmiga rackarna)

Honestyisdead
10/31/10, 9:29 PM
#3

Jag vill testa krokodilen och pytonorm. Även zebra.

Bergspuman
11/1/10, 10:32 AM
#4

Jag är feg och nöjer mig med strutsen … Jag skulle hellre ha ett zebra-SKINN, om man nu får säga så. Gillar den granna pälsen och mönstret som är lite psykedeliskt.

MaMaMade
11/1/10, 7:40 PM
#5

Just nu är jag mest sugen på exotisk enblomshonung samt att få råd att skaffa en grönsakssvarv!

Paltn
11/6/10, 12:41 AM
#6

på ICA dessutom!? det var som rackarn

// Paltfan

Annons:
MaMaMade
11/6/10, 12:23 PM
#7

Man får väl titta in på Maxi nästa ggn man åker ner till Umeå då…ska bara få nästa löning först.

Varför är det så nedrans lågt mellan avlöningarna!? Obestämd

Maria
11/7/10, 10:23 AM
#8

Orm skulle jag vilja testa. Hela djuret är ju en lång muskelFlört Dessutom gillar jag ål som har en viss liknelse…

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

pyromanen
11/7/10, 1:14 PM
#9

Sugen blir jag definitivt inte. Möjligen lite nyfiken.  Lite som när man bara måste korsa gränsen till Costa Rica fast man bara har två timmar på sig där, bara för att sen kunna säga man varit där och ha ett stämpel i passet. Priserna lockar ju inte heller :-). Struts har jag ätit men inte det andra.

När det därmot dyker upp nya udda frukter jag alldrig smakat då bruker jag ofta köpa för att testa.

storost
11/7/10, 9:33 PM
#10

Jag är inte längre sugen. Bärjade äta vegetariskt plus fisk förra veckan, men har ätit krokodil, zebra, struts, gnu, emu, kamel, vattenbuffel, varan, witchetty grubs, lemon ants för läsk, rostade myror med mera.

Vänliga hälsningar Stephan

min egen hemsida.

MaMaMade
11/7/10, 10:30 PM
#11

Åt du grubs:en råa (klämde du dem levande) el tillagade? Har alltid funderat på hur larver smakar…o hur man får i sig dem.

storost
11/7/10, 11:49 PM
#12

Dem var tillagade i en sås.

Hur man får i sig?… öpna munnen stoppa grups:en in i nummen, stäng munnen och tugga.SkrattandeTungan ute

Vänliga hälsningar Stephan

min egen hemsida.

MaMaMade
11/8/10, 10:11 AM
#13

Oki, fick en syn där jag såg dig klämma ut dem i munnen råa. Såg det i ett australiensiskt program en gång. Det skulle iaf inte jag fixa om jag inte höll på att svälta ihjäl, möjligen. Tungan ute

Hur smakade de?

Annons:
storost
11/8/10, 5:21 PM
#14

De vi hade smakade som en blandning av mandlar och äggvita med någonting till. Men jag känner inte smaken….. antar som typ trä eller jord.

Vänliga hälsningar Stephan

min egen hemsida.

gun92884
11/11/10, 1:42 PM
#15

I Florida ar det vanligt med bade skallerorm och alligator pa restauranger. Vet du inte vad du ater sa kan du garna tro att det ar flask/kycklingkott.

Det tar nog inte ta sa lang tid innan det blir tillatet att ha pyton pa menyn ocksa eftersom det hittas sa manga ute i naturen. Det misstanks att de har kommit losa fran zoologiska affarer nar det har varit hurricanes … for att inte tala om alla idioter som slapper ut ormar nar de borjar bli litet for stora for comfort :0(

Anders 50
11/11/10, 11:21 PM
#16

Jag har inga problem med att äta vad som helst! Så länge man tycker surströmming doftar gott så är det inga problem! Flört

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Honestyisdead
3/31/12, 3:32 PM
#17

Puttar för nya medlemmar. Vill ni testa något av det?

DesK
3/31/12, 4:24 PM
#18

Strutsfilé är jättegott och zebra är det heller inget fel på Glad

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

[Aquelegia]
3/31/12, 5:03 PM
#19

Åt struts till påsk för MÅNGA år sedan och det var supergott! Går än idag och dregglar när jag tänker på vad gott det var. Har inte köpt struts själv bara för att jag vet att jag inte kan få till den så bra som hon som lagade det.
Har ingen kontakt med henne nu längre heller så har ingen möjlighet att få receptet.
Sambon och jag står annars alltid vid den frysen och fantiserar om vad saker smakar och hur vi skulle tillaga. Priset skrämmer en ju liteFlört

dolfen
3/31/12, 7:51 PM
#20

Krokodil, struts och pytonorm är jag lite intresserad av.

Undra om man kan röka pytonorm och om det i så fall kanske smakar som rökt ål? Obestämd

Annons:
Anterrabae
3/31/12, 11:09 PM
#21

Jag tycker det mesta verkar spännande.. Men för tillfället så äter jag inget från djur, så det får vänta tills om läget förändras.

Skulle för övrigt tycka att det var bra orättvist att tillaga det till familjen och så fick jag inte smaka Flört

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

[Mairah]
4/1/12, 8:25 PM
#22

Struts har jag testat, men inte zebra eller pytonorm Förvånad fast man vet ju aldrig. När det däremot kommer till insekter och så ödlor vet jag inte.. Obestämd

Hajfilé har jag däremot provat och det var gott. I konsistensen var det en blandning mellan fläskfile och kycklingkött. Glad

Upp till toppen
Annons: