Annons:
Etikettsallader
Läst 5834 ggr
[Shaiya]
12/1/10, 10:28 PM

Vilka är era favoritsallader?

Som rubriken säger undrar jag över vad just eran salladsfavorit är.

Vad har ni för såser, vad har ni i själva salladen för grönsaker med mera kött, tillbehör? In med just eran favoritsallad och var inte blyga med att lägga till bilder! Skrattande

Annons:
[Shaiya]
12/1/10, 10:30 PM
#1

Själv älskar jag den klassiska Cesarsalladen eller typ kycklingsallad med en klick tzatziki. Flört

[cancan]
12/1/10, 11:03 PM
#2

pastasallad med kyckling med mangoraja eller tzatziki till =)

DesK
12/2/10, 11:02 AM
#3

Tonfisksallad är en av mina favoriter Glad

Kika gärna på Bergspumans artikel om Sommarens alla sallader Glad

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

[Shaiya]
12/2/10, 11:13 AM
#4

Men gud vad gott Bergspuman fick det att låta! Nu blev jag riktigt hungrig också!

Honestyisdead
12/2/10, 11:48 AM
#5

Grekisk sallad är en (salladsblad, gurka, tomat, rödlök/silverlök, urtagna oliver, fetaost)
Sen en sallad med knaperstekt bacon, lök, tomat, ruccolasallad, gurka, kapris och ägg är också jättegott :) Lite olja och stekfettet från baconet över.

[TrevorS]
12/2/10, 12:38 PM
#6

Jag är faktiskt inte så förtjust i sallad men jag gillar faktiskt blandat roccula, kinakål, majs, gurka och blandad vinägrett. Skrattande

Annons:
MaMaMade
12/2/10, 4:37 PM
#7

Gör inte sallad särskilt ofta. Ruccola med grillade kycklingbitar, ädelost o balsamicosirap är en favorit.

Sedan gjorde jag en salig röra i lördags; mathavre, avocado, mango, granatäppelkärnor, rödlök o vita bönor.

Till det blandade jag ihop nam plah, saft från lime o farinsocker. Åts med bläckfisk o räkor som jag snabbwokade med massor av chili, lite lime o nam plah.

Inte så dumt o alla gästerna uttryckte vitsord åt det positiva hållet även om min systerdotter var lite tveksam till att sätta tänderna i bläckfisken först. Skrattande

storost
12/2/10, 8:42 PM
#8

Tunfisksallad och coleslaw är det här.

Vänliga hälsningar Stephan

min egen hemsida.

Honestyisdead
12/2/10, 8:45 PM
#9

#8 Tunfisk ;)

DesK
12/2/10, 8:46 PM
#10

#9 Tunfisk = Tonfisk Flört

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Honestyisdead
12/2/10, 8:49 PM
#11

Haha jo, jag förstod det. Tyckte bara tunfisk ser så roligt ut, var roligt att säga också ;)

DesK
12/2/10, 8:52 PM
#12

Ha ha Hera tonfisk = musikfisk och strömming = elfisk Skrattande Lite roligt ska vi ha här också Skrattande

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Honestyisdead
12/2/10, 9:01 PM
#13

Flört

Annons:
storost
12/2/10, 11:01 PM
#14

#11 det tycker jag med.Skrattande

Usch…. det är ibland så svår med bokstäver.

Svenska - Tyska:
u             ü
o             u
å             o

Skrattande

tonfisk      Thunfisch

Vänliga hälsningar Stephan

min egen hemsida.

Bergspuman
12/3/10, 3:23 PM
#15

Min favorit är en färskpotatissallad med en dressing jag dels härmat, dels komponerat själv. Rivet citronskal, kapris och klippt gräslök ihop med lite örtsalt och citronpeppar.

Sedan är jag jätteförtjust i avocado tillsammans med tomater.

[Shaiya]
12/3/10, 3:55 PM
#16

Avocado och tomater är som gjorda för varandra Kyss

Rickard77
7/8/13, 10:17 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#17

Tonfisksallad och kycklingsallad slår det mesta.

Här en bild på min egen tonfisksallad…

Anterrabae
7/8/13, 12:59 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#18

Oj jag gillandet mesta, men räksallad med löskoktä ägg. Eller denna, med sommarvitkål, vattenkrasse, portlak, thailändsk spenat, rädisor, tomat, gurka, lök, knaperstekt bacon, lösstekta ägg, cashewnötter, vinägrett och fermenterad grädde med vitlök.

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Sofy
7/8/13, 3:13 PM
#19

Cesarsallad!!! Övrig kycklingsallad, ost och skinksallad, fruktsallad, matig sallad med frukt och/eller nötter i. Potatissallader. Den senaste favoritsalladen är nog sallad med fajitakryddad kyckling och guacamole.

Följ min och mammas matblogg på Instagram Frosserian

Intehärutandär
7/8/13, 4:38 PM
#20

Shopska sallad är min favorit.

Annars blandar jag lite. De ska iaf vara ruccola sallad eller en färdig förpackning med blandad sallad i. Plommon-tomater, gurka, fetaost, majs, ärtor, bönor i marinad, rödlök eller purjo…och så en hemgjord rhodé island (filsås) till det. Ev ett par kokta ägg.

Annons:
[Tassy]
7/8/13, 7:36 PM
#21

Jag älskar all sallad :D

Jalking
7/12/13, 10:21 PM
#22

Grekisk är en favorit, om man inte äter den på restaurang och nån klåpare blandar i majs. Har råkat ut för sån vandalism…

Hemma gör jag ibland en sommarsallad som min mamma brukade göra. Sallad, tomater, gurka, tonfisk i olja, hårdkokt ägg och sen det som gör hela salladen - libbsticka. Färdigköpt Rhode Islanddressing till.

nlinds
7/18/13, 4:09 PM
#23

tonfisksallad.
tonfisk, kruksallad, tomat, gurka, kokt ägg, majonäs, salt vitpeppar och currykrydda.  Och vitlöksbaguette till 🤤

"After every storm, comes a rainbow" Regnbåge

Min blogg, titta gärna in ! http://www.nattstad.se/mikomi

[Aquelegia]
7/19/13, 4:16 PM
#24

Min favoritsallad måste vara en autentisk grekisk sallad INGEN isbergsallad HUA!

Sedan är det nog en vanlig grönsallad fast med mango, bacon och halloumi.

Ceasarsallad tackar jag inte nej till MEN där måste jag faktiskt informera om att en grönsallad med kyckling/parmsesan INTE är en Ceasarsallad, det är kycklingsallad med parmesan.

En Ceasarsallad med majs, tomat, gurka tackar jag åh det bestämdaste nej till. Det skall vara Romansallad, ceasardressing, parmesan och krutonger. Toppingen kan variera men en klassisk ceasarsallad ska vara med kyckling.

Xristina
8/5/13, 11:42 PM
#25

Jag älskar verkligen grekiskt sallad, men den ska vara gjorde som den görs i Grekland :) Ingen jäkla isbergssallad eller så i den :P Allra helst med grill-rostat bröd och nygjord tzatziki till :) Finns verkligen inget godare

Upp till toppen
Annons: